צעד נוסף לקראת ההפרטה: "תעש הישנה" תיקרא "נצר השרון"

אחרי ביצוע ההפרטה של תעש, חברת "נצר השרון" תמשיך לעסוק בפעילויות הקשורות להתחייבויותיה מן העבר, והפעילות החדשה של תעש שאחרי ההפרטה ומכירתה למשקיע תיעשה במסגרת החברה "תעש מערכות"

ועדת השרים לענייני הפרטה אישרה היום (א') את מתווה הסדר חלוקת האחריות הסביבתית עם הפרטת התעשייה הצבאית (תעש). בראש הוועדה עומד שר האוצר, משה כחלון. המתווה שאושר היום מסדיר סוגיות איכות הסביבה הקשורות לתעש, טרם הפרטת החברה.

עוד נקבע בדיון שהתקיים היום כי חברת תעש במבנה הנוכחי שלה תיקרא "נצר השרון בע"מ". אחרי ביצוע ההפרטה שלה, חברת "נצר השרון בע"מ" תמשיך לעסוק בפעילויות הקשורות להתחייבויותיה מן העבר כמו ענייני איכות סביבה, טיפול בגמלאי החברה, תביעות מן העבר ופינוי הקרקעות שלה מרמת השרון, וזאת בזמן שהפעילות החדשה של תעש שאחרי ההפרטה ומכירתה למשקיע תיעשה במסגרת החברה "תעש מערכות". לצד תעש מערכות, משרד הביטחון מקים חברה ביטחונית ממשלתית חדשה, שתיקרא "תומר" ובה ירוכזו חלק מהפעילויות המרוכזות בתעש- אך הוגדרו כבעלות ערך אסטרטגי למדינה.

בשבועות הקרובים עתידות חמש הקבוצות והחברות המתמודדות על רכישת תעש מהמדינה להגיש את הצעותיהן לרכישת החברה, לרשות החברות הממשלתיות. על פי הערכות, השווי של תעש הוא כ 2-2.5 מיליארד שקל. בשבועות האחרונים סיירו נציגי החברות והקבוצות המתעניינות בתעש במתחמי הפעילות של החברה ובליווי היו"ר שלה, האלוף (במיל') אודי אדם והמנכ"ל אבי פלדר.

פינוי קרקעות תעש ברמת השרון צפוי לסוף העשור, אז החברה תעתיק את פעילותה לרמת בקע שבנגב. כ-7,000 דונם שיפונו באזור השרון ישווקו, כך על פי התכניות, לבנייה למגורים. על פי הערכות ערך הקרקעות שיפונו הוא כ 40-60 מיליארד שקל.