פרוספר אמויאל: לפרק את השותפות עם חברת מלונות פתאל

בבקשת הפירוק נטען כי משבר אמון וחילוקי דעות מהותיים בין שני בעלי השליטה בחברת פרותאל תיירות - פרוספר אמויאל ודוד פתאל, המחזיקים יחד 11 בתי-מלון ברחבי הארץ - משתק את פעילות החברה

דוד פתאל / צילום: איל יצהר
דוד פתאל / צילום: איל יצהר

משבר אמון חריף וחילוקי דעות מהותיים בין שני בעלי השליטה בחברת פרותאל תיירות - פרוספר אמויאל ודוד פתאל, המחזיקים יחד 11 בתי-מלון ברחבי הארץ - משתק את פעילות החברה - כך עולה מבקשה שהגיש הבוקר (ב'), אמויאל לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, לפרק את השותפות עם חברת מלונות פתאל שבשליטת דוד פתאל.

החברה המשותפת מחזיקה בשני בתי-מלון באילת - "מוריה פלאזה אילת" ו-50% ממלון "הרודס אילת"; שני בתי-מלון בים המלח - "מוריה פלאזה ים המלח" ו"מוריה קלאסיק ים המלח"; 3 בתי-מלון בירושלים - "גני מוריה ירושלים", "פלאזה ירושלים" ו"מוריה קלאסיק ירושלים"; שניים בטבריה - "מוריה פלאזה טבריה" ו"גני מוריה טבריה"; שניים בתל-אביב - "מוריה פלאזה תל-אביב" ו-33% ממלון "שרתון סיטי טאוואר"; ומלון "מרקיור" בבת-ים.

הבקשה לפירוק השותפות - שהוגשה באמצעות שהוגשה באמצעות עורכי הדין משה בלטר, אייל בר-אליעזר, איתן ברקוביץ' וקרין דיאמנט פורת ממשרד בלטר-גוט-אלוני ושות' - מהווה עליית מדרגה נוספת ומשמעותית במלחמה המתנהלת בעת האחרונה בין שני בעלי השליטה בפרותאל.

מבקשת הפירוק עולה כי הסכסוך המתמשך בין אמויאל ופתאל הוא כה חמור, עד שלא ניתן לקבל בחברה כל החלטה, ובפועל שורר בה מבוי סתום וקיפאון מוחלט.

הגשת בקשת הפירוק היא הפעם השלישית בתוך שנתיים (והפעם השנייה בתוך חודש אחד בלבד) בה מגיע הסכסוך בין השותפים בפרותאל לבית המשפט. אמויאל טוען כי מחלוקות אלה, ובפרט הנתק וחוסר האמון בין בעלי המניות בחברה, יוצרים הלכה למעשה "מבוי סתום" המקפיא את פעילותה העסקית של פרותאל, באופן שסותם את הגולל על כל אפשרות להרחיב פעילות זו בעתיד, על-מנת לפתח את החברה ולהשיא את רווחיה, מאיים לשתק אותה לחלוטין ואף פוגע בפעילות העסקית בחברות הקשורות לה.

כינויי גנאי וטענות

לפי בקשת הפירוק, במהלך 2014 נקלעו אמויאל ופתאל לסכסוך קשה ולמשבר אמון חריף, בין היתר על רקע עשרות מיליוני שקלים שמועברים מדי שנה לכיסה של קבוצת פתאל של דוד פתאל כדמי ניהול.

אמויאל ציין בבקשה כי הוא חושש כי המשך ניהול בתי-המלון על-ידי קבוצת פתאל בתנאים הקיימים פוגע בטובתה של חברת פרותאל תיירות. לאור זאת טען אמויאל כי הוא דרש לשנות את הסכמי הניהול במלונות החברה.

"במהלך הוויכוחים ביניהם נאמרו דברים קשים וכינויי גנאי על-ידי אמויאל ופתאל, ובכללם טענות חמורות מצד אמויאל כלפי פתאל בכל הנוגע להתנהלות הכספית בחברה", נטען בבקשת הפירוק.

בתוך כך, אמויאל הבהיר לפתאל כי הוא אינו מאמין לו, אינו סומך עליו ואינו נכון להמשיך את מערכת היחסים העסקית עמו, ולבטח אינו מוכן לבצע עמו עסקאות נוספות. פתאל, מצידו, הטיח אף הוא האשמות קשות מאוד כלפי אמויאל, "אשר מקצתן נגעו אף הן לחוסר האמון ביניהם", נכתב בבקשה.

לטענת אמויאל, מאוחר יותר התברר לו כי פתאל הקליט את השיחות שהתקיימו בין נציגיו לנציגי קבוצת פתאל, באופן שהחריף עוד יותר את אי-האמון בין השותפים.

דחיית נגזרת

מהבקשה עולה עוד כי בשבוע שעבר ניתן על-ידי בית המשפט המחוזי בתל-אביב פסק דין שדחה תביעה נגזרת שהוגשה בשם קבוצת פתאל, לאכוף הסכם בין חברת פרותאל תיירות (ש-50% ממניותיה בבעלות פתאל) ובין קבוצת האחים עופר לרכישת מחצית מהזכויות במלון מרידיאן אילת.

בבקשה צוין כי בית המשפט קיבל את טענותיו של אמויאל, לפיהן התביעה הנגזרת שהגיש דירקטור בקבוצת פתאל לא נועדה לשרת את טובת חברת פרותאל, כי אם את טובתה האישית של קבוצת פתאל שמנהלת את מלון מרידיאן. זאת, תוך גביית דמי ניהול גבוהים ככל הניתן מחברת פרותאל וממלון מרידיאן.

עם מתן פסק, טוען אמויאל, הוסר המחסום בפני חברת מ.פ.א תיירות שבבעלות אמויאל לממש את זכות הסירוב הראשונית שלה לגבי רכישת מלוא ההחזקות במלון מרידיאן, וכיום אמויאל יכול לרכוש את מלוא הבעלות.

מקבוצת פתאל נמסר: "קבוצת פתאל היא תאגיד רווחי בעל מוניטין ופעילות עסקית עניפה. לחברה 95 בתי-מלון בארץ ובאירופה, והינה הבעלים של מחצית הזכויות בחברת פרותאל. היא משמשת, מכוח הסכם, כחברת הניהול של פרותאל, שאף היא חברה רווחית. תביעת הפירוק היא תביעת-סרק שהוגשה על-ידי בעל מניות בפרותאל, המתיימר לפעול בניגוד להסכמים ולדין, ומתוך מניעים הזרים לטובתה של החברה. אנו בטוחים כי אין יסוד לתביעת הפירוק".

משה בלטר/ צילום: טל רביבו
 משה בלטר/ צילום: טל רביבו