עכבישים טורפים מישראל יחסלו מזיקים בשדות קולומביה

אנשי ביו-בי אומרים כי בכוחה של האקרית הישראלית לטרוף מדי יום כמויות גדולות של אקריות המזיקות לגידולים החקלאיים: כשהאקרית פרסימיליס פוגשת אקרית מזיקה, היא רודפת אחריה, נועצת בה שיניים, מוצצת והורגת אותה

כ-600 מיליון עכבישים טורפים שגודלו במעבדות ביו-בי שבקיבוץ שדה אליהו בעמק בית שאן יוטסו לשדות החקלאיים בקולומביה, וישמשו להדברה טבעית של מזיקים. מדובר בעכבישים זעירים מסוג אקרית פרסימיליס. חרף מידותיה הזעירות, האקרית גדולה פי שניים מהאקרית המזיקה לגידולים חקלאיים.

אנשי ביו-בי אומרים כי בכוחה של האקרית הישראלית לטרוף מדי יום כמויות גדולות של אקריות המזיקות לגידולים החקלאיים: כשהאקרית פרסימיליס פוגשת אקרית מזיקה, היא רודפת אחריה, נועצת בה שיניים, מוצצת והורגת אותה. בשיטה זו, מקווים בביו-בי, ניתן יהיה לקיים הדברה טבעית בשטחי גידול רבים ובלי הצורך להשתמש בחומרי הדברה כימיים.

בביו-בי אמרו עוד כי קצב הריבוי של האקרית פרסימיליס מהיר: היא עוברת משלב של ביצה ועד אקרית בוגרת וטורפת בתוך כשבוע. אקריות אלה נחשבות יקרות, ונמכרות בגרמים בודדים במחיר של כמה אלפי שקלים. כל בקבוקון שיחולק לחקלאים המבקשים להדביר באופן זה את המזיקים שבשדותיהם מכיל 2,000-4,000 אקריות טורפות. עד הגעתן לאזור הפעולה שהוגדר להן הן נשמרות בתנאי קירור; עם שחרורן לאוויר חם, הן מתחילות להתרבות ולטרוף בקצב של עשרות אלפי מזיקים מדי יום.

באחרונה ייצאה ביו-בי לאירופה גם 400 מיליון זבובי פירות שעברו תהליך מיוחד של עיקור במתקן רדיואקטיבי. הזבובים המעוקרים מישראל נשלחו לאזורים חקלאיים בגבול שבין קרואטיה לבוסניה כדי לגרש מהם זבובי פירות אחרים שהסבו נזקים כבדים לגידולים חקלאיים.