יחימוביץ': המסמך שמוכיח שקרב הגז הוא לא ימין נגד שמאל

"הגז הטבעי, הוא ימני או שמאלני? אלה ערכי ימין? ערכי שמאל? או ערכי החזירות?", שואלת יחימוביץ' - וחושפת את המסמך בו התגייסו גם ח"כים מהימין לטובת הקרב הקודם על הגז

שלי יחימוביץ' / צילום: אוריה תדמור
שלי יחימוביץ' / צילום: אוריה תדמור

ח"כ שלי יחימוביץ' פרסמה היום (ג') בדף הפייסבוק שלה מסמך מ-2010 שמוכיח שהקרב על הגז הוא לא קרב בין הימין הפוליטי לשמאל הפוליטי.

"הגז הטבעי, הוא ימני או שמאלני? אלה ערכי ימין? ערכי שמאל? או ערכי החזירות?", כותבת יחימוביץ'. "תראו מסמך נדיר. אחד הצעדים הראשונים, החשובים, במאבק הגז. השנה היא 2010. מונחת הצעת החוק הפרטית הזאת, שמשדרת הרבה כוח, כי החתמתי עליה ח"כים מימין ומשמאל וממה שביניהם. היא היתה רצינית והקיפה בתוכה את עולם התמלוגים, ורווחי היתר, והקרן שתטפל בחלק הציבור ברווחים.

"היא שימשה מוטת כוח אדירה כלפי הממשלה וכלפי שר האוצר דאז שטייניץ, שרגע קודם עוד השיב לשאילתא שלי שאי אפשר לשנות את המיסוי כי זו "הפרת הסכמים", ואחר כך התעשת, מינה את ששינסקי, והתייצב מאחוריו. רשמתי עבורכם בכתב יד מאיזו מפלגה כל אחד ומה עשה אז".

המסמך שפרסמה שלי יחימוביץ' בדף הפייסבוק שלה
 המסמך שפרסמה שלי יחימוביץ' בדף הפייסבוק שלה

המסמך שפרסמה יחימוביץ'

יחימוביץ' ממשיכה: "למה חשוב לי שתראו את זה? כי איכשהו, באופן משונה ביותר, חסידי מתווה הגז ומצ'פרי בעלי ההון מטיחים במי שנאבקים למתווה קצת יותר שפוי, שהם 'שמאלנים'. כאילו הרגולטורים והשרים שברחו מהמתווה כנשוכי נחש, או סולקו כי הביעו עמדה מקצועית אמיצה הם 'שמאלנים'. כאילו בכלל זו קללה, שאם תטיח אותה הכל כבר יהיה בסדר וטיעוניך הכושלים יהפכו להיות צודקים, או נכונים. 

כאילו מי שמגוננים על המתווה בלי לדעת בכלל מה כתוב בו, תוך שהם מדקלמים סיסמאות צייתניות ומביכות, מגוננים על איזשהם ערכי ימין. כאילו מנכ"ל דלק אנרגיה גדעון תדמור שירד אתמול לשפל תחתיות בהאשימו את מתנגדי המתווה שהם 'בוגדים בערכי יצחק רבין' מגן על ערכי ימין ולא על ערכי החזירות.

לאחד הכנסים שקיימתי על מתווה הגז, בא ח"כ לשעבר אריה אלדד, איש ימין מובהק וחברי למאבק בשחיתות, ואמר: 'באתי להילחם במונופול שנוצר לשמאל על המאבק במונופול הגז'".

יחימוביץ' לא חסכה בדוגמאות של אישי ציבור המנסים לצייר את הקרב על הגז בצבעים של מאבק פוליטי: "'הקרן החדשה מממנת אתכם?!' - זה מה שירה אתמול ינון מגל לעבר עוה"ד יעל קריב מהתנועה לאיכות השלטון. הוא קטע אותה באמצע דבריה, שהיו משפטיים ומנומקים היטב ובלי שום רמז לשמאל-ימין, והיא התבוננה בו בהפתעה והשיבה שלא. 'רק בררתי', היתמם מגל, אבל ארומת הרדיפה והתיוג וציד המכשפות כבר עמדה בחדר, טורדת מנוחה. 'תגידי, וסבתא שלך הייתה במפלגה הקומוניסטית?', שאל באירוניה ח"כ יוסי יונה, קולע היטב לאווירת המקארתיזם הכבדה.

"ולא קם ולו צדיק אחד מהקואליציה האומללה הזאת, שיש בה אנשים ערכיים, שתבע לעצמו ולצד הפוליטי שלו את הזכות ואת החובה לעשות מעשה צודק. ולא קם הצדיק כמו אלה שאתם רואים כאן, שחתמו אז על הצעת החוק, או כמו נשיאנו רובי רבלין, שבהיותו ח"כ עתר איתי לבג"צ נגד יצוא מופרז של גז טבעי על חשבון עתודות האנרגיה שלנו.

"לו הייתי ימנית הייתי מתביישת. ראו את הצעת החוק הזאת. אז לא קראו למי שנלחמו על משאבי הגז שמאלנים, ולא היה לזה ריח מפלגתי. זה לא היה ככה, זה לא צריך להיות ככה".