עוז לזהבי בטרם פורענות

מחשבות על סקס ובטלוויזיה בישראל לקראת הפרק האחרון של "ג'וני ואבירי הגליל"

"ג'וני ואבירי הגליל" - הפרק האחרון, יום ד' 22:00, ערוץ yes דרמה

קראתי ראיון עם היוצר של "ג'וני ואבירי הגליל" שטען שהוא מפחד שסצנות הסקס בסדרה יגנבו את הפוקוס מהתוכן. נו מילא. הוא כנראה פחד מהן עד כדי כך שנתן להן להשתלט כליל על העלילה.

גם העיסוק בסדרה באתרים השונים וברשתות החברתיות נראה הפעם נמרץ מתמיד, מרמה של - "אמא'לההההה! איזה חחחתתייך עוזהבי!" ועד לדיונים סמי-אינטלקטואלים. אז כן, סקס מוכר.

הציבור הישראלי, השמרן יחסית, מליט את פניו בידיו לנוכח התופעה, תוך שהוא מקפיד להציץ בכל ה"גועל נפש" הזה דרך החרכים שבין אצבעותיו. רק שלשום דנו בכנסת בסדרה "מתבגרים" (ערוץ הילדים), סדרה חיובית באופן מוחלט ומעורר כבוד שמנסה לעשות קצת סדר בעולמם המבולבל של המתבגרים.

העובדה שבסדרה נקטו בטקטיקה של קריצה משעשעת (אחרת היו מאבדים את קהל היעד) הייתה לצנינים בעיני כמה מוסרניים, שחששו לנפשותיהם הרכות של ילדיהם שכבר צורכים מזמן פורנו דרך הסמארטפונים שלהם. פורנו מקוון זה בסדר, אבל כשמישהו מנסה להסביר לילדים שלהם שלא כל אישה חייבת להיראות (לא כל שכן להתנהג) ככוכבת פורנו, המוסרניים זועקים חמס, ועוד מבזבזים על זה את כספי הציבור שלנו.

סדר עדיפויות

כמעט בהמשך ישיר לסעיף הקודם, מדהים שמישהו חושב עדיין שהוא יכול לחנך את ילדיו להימנעות מוחלטת במקום לצריכה מודעת ומבוקרת. למה אני מתכוון? מהדורת החדשות של ערוץ 2 נפתחה אמש (ג') בדיווח פרטני על החשדות נגד חבר הכנסת ינון מגל.

מעבר לעובדה שמדובר בעבודת עריכה אומללה (זה אייטם פותח למהדרות החדשות? טורקיה ורוסיה מרתיחות את האזור, אבל משהו שנראה - לכאורה כמובן - כמו התנהגות לא הולמת עם ניחוחות של הטרדה מינית מצד חבר כנסת לא נורא חשוב, עולה על ראש סדר היום), האייטם היה מופת של צדקנות: בעוד המסרונים נראים על המסך ומכילים שמות מפורשים של אברי גוף מוצנעים, טרחה יונית לוי להחריש בכל פעם שבה הייתה אמורה לומר בקול רם את המילה (סליחה כן?) "תחת". אולי בחדשות בונים על כך שילדי ישראל הרכים, שכולם עדיין ערים בשעה 20:00 לא יודעים לקרוא.

אז מה נשים רוצות? אם לשפוט על-פי ההצלחה של "ג'וני ואבירי הגליל", נשים רוצות כנראה מה שגברים רוצים. אם למישהו הייתה פנטזיה גברית על עולם דימויים רומנטי נוסח ג'ין אוסטין, הרי שלפחות לפי הסדרה הזאת, הן רוצות כמה שיותר מעוז זהבי, אושרי כהן ויוסף סוויד, והעובדה שסדרה נועזת מושכת בעיקר קהל נשי, מעידה לא רק על קהל היעד, אלא גם על ההתכוונות אליו: הפריים-טיים בטלוויזיה פונה היום בעיקר לנשים.

ואיך זה שאף עמותה למען הגברים, אף שרובנו (למרבה הצער) לא נראים כמו עוז זהבי, לא הקימה קול צעקה על "החפצה" ודימויי גוף מעוותים ומתסכלים? סתם, אני מבין כמובן, אבל הייתי חייב.