יועץ התקשורת לשעבר של נתניהו מונה לדירקטור בחדשות 10

לבקשת מועצת הרשות השנייה, רמי סדן הצהיר בכתב כי אין לו קשר כזה או אחר לרה"מ ב-15 השנים האחרונות

רמי סדן/ צילום מסך
רמי סדן/ צילום מסך

מועצת הרשות השנייה מינתה את עו"ד רמי סדן, יועץ אסטרטגי ולוביסט, לתפקיד נציג הציבור בדירקטוריון חדשות 10.

סדן שימש כיועץ תקשורת לראש הממשלה בנימין נתניהו ובאופן אישי לאשת ראש הממשלה שרה נתניהו בין השנים 1996-1999, תקופת כהונתו הראשונה, ומאז הוא משמש כאיש פרסום, יועץ תקשורת ולוביסט.

סדן נבחר בתום תהליך מיון של וועדת האיתור של מועצת הרשות השנייה בראשות עו"ד דורלי אלמגור, שהגישה 13 שמות למועצת הרשות השנייה, אשר בחרה בסדן וב-3 אחרים לתפקיד הדירקטורים בחברת החדשות - ד"ר זהר קדמון סלע, ד"ר אורנה לביא שטיינר ואיתן זינגר.

ל"גלובס" נודע כי סדן הצהיר בכתב, לבקשת המועצה, כי אין לו קשר כזה או אחר לראש הממשלה ב-15 השנים האחרונות.

עוד ציין סדן כי ציטוטים שיוחסו לו בערוץ 7 בשנת 2011, בהם הוא מבקר את חדשות 10 ואת העיתונאי רביב דרוקר, לא נאמרו על-ידו מעולם.

נודע כי סדן התמודד על תפקיד דירקטור בחברות החדשות גם לפני שנתיים, אולם לא נבחר לתפקיד. הוא בעל תואר ראשון בחינוך ופילוסופיה מהאוניברסיטה העברית ותואר שני בתקשורת מאוניברסיטת קלארק בארה"ב וכן תואר ראשון במשפטים מהקריה האקדמית אונו. במהלך השנים יעץ לקמפיינים שונים, בין היתר לרבנים ראשיים ולראש הממשלה לשעבר אהוד ברק.

שמו של סדן עלה בתחקיר שערך "ידיעות אחרונות" בשנת 1997 אודות רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. סדן מתואר כמי שנשכר על-ידי לשכת ראש הממשלה, כיועץ חיצוני, ללוות את נתניהו באופן צמוד, והיא אף התעקשה כי יצטרף אליה לנסיעות לחו"ל.

על-פי חוק הרשות השנייה, דירקטוריון חברת החדשות, המורכב מרוב של נציגי בעלי המניות, יבחר מבין ארבעת נציגי הציבור את יו"ר הדירקטוריון. כל המועמדים נמצאו כשירים משפטית והוכשרו על-ידי היועצת המשפטית של הרשות השנייה, עו"ד הילה שמיר, לתפקיד.

ד"ר קדמון סלע היא ד"ר לתקשורת מאוניברסיטת קולומביה, עורכת דין משנת 1998 ושותפה במשרד עצמאי. בעבר כיהנה כסמנכ"לית ויועצת משפטית של שידורי קשת וניהלה את המחלקה המשפטית.

ד"ר לביא שטיינר היא ד"ר למדעים עם התמחות באסטרטגיה עסקית מהטכניון, הקימה ופיתחה את חברת "שטיינר תעשיות בע"מ". בעברה שימשה יועצת ארגונית לארגונים עסקיים וכדיקאן בית-הספר למינהל עסקים במרכז ללימודים אקדמיים.

איתן זינגר, בעל תואר ראשון בחשבונאות וכלכלה ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת תל-אביב ותואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן. הוא הבעלים ויו"ר דירקטוריון חברת ProBook.

יו"ר מועצת הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז', אמרה כי "לנציגי הציבור בדירקטוריונים של חברות החדשות תפקיד ציבורי ראשון במעלה, וראינו חשיבות רבה בקיום תהליך יסודי ובחירה המכוונת לאנשים בעלי רקע מתאים, שיבצעו את עבודתם במסירות ותוך תחושת שליחות ויבטיחו יציבות בדירקטוריון חדשות 10".

יו"ר ועדת האיתור, דורלי אלמגור, אמרה כי היא "מרוצה מבחירת הנציגים היום על-ידי הועדה ואישורם במועצה, בתום הליך יסודי ומעמיק. כל אחד ואחת מן הארבעה, בפני עצמו וכולם ביחד מייצגים תמהיל של אקדמיה, ניסיון עסקי והבנה בעולם התקשורת, באופן שיאפשר להביא לידי ביטוי את האינטרס הציבורי ואת פעילות חברת החדשות בצורה מיטבית. אני מאחלת לנציגים בהצלחה בתפקידם ובטוחה כי ימלאו את חובותיהם הציבוריות במסירות".

סדן סירב להגיב.