יעלון לתעשיינים: יוצאים לדרך חדשה בתקציב הביטחון

משה (בוגי) יעלון, בוועידת התעשייה השלישית באילת: "מינהל הרכש של משרד הביטחון ידע כעת כמה כסף יש לו השנה, כמה כסף יהיה לו בשנה הבאה, והוא יוכל לקיים התקשרויות לטווח הארוך ובתמורה לכך לבקש, בין היתר גם מכם, מחיר נמוך יותר על מוצרים"

משה בוגי יעלון / צילום: תמר מצפי
משה בוגי יעלון / צילום: תמר מצפי

"אני מאמין שאנחנו יוצאים לדרך חדשה בכל הקשור לאופן הניהול של תקציב הביטחון, כך שהמתווה החדש יחסוך לנו מיליארדי שקלים. הגענו להסכם היסטורי עם משרד האוצר, שיחסוך הרבה מאד הוצאות מיותרות שהיו לפני כן, בשל היעדר היכולת לתכנן את ההוצאה לטווח הארוך", כך אמר היום (ו') שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בהרצאה שנשא לפני מאות תעשיינים המשתתפים בוועידת התעשייה השלישית באילת.

שר הביטחון הוסיף ואמר: "אתם תרגישו את התכנית הזאת: מינהל הרכש של משרד הביטחון ידע כעת כמה כסף יש לו השנה, כמה כסף יהיה לו בשנה הבאה, והוא יוכל לקיים התקשרויות לטווח הארוך ובתמורה לכך לבקש, בין היתר גם מכם, מחיר נמוך יותר על מוצרים".

יעלון אמר עוד כי מערכת הביטחון בראשותו מובילה מדיניות של העדפת רכש ביטחוני מתעשיות ביטחוניות שפועלות מהפריפריה. הוא הוסיף וציין כי בנוסף להעברת מחנות צה"ל לנגב, משרדו יפעל להעתקת בסיסים ומתקנים ביטחוניים גם לצפון.

בהתייחס לגל הטרור המלווה בפיגועי סכינאות, דריסה וירי אמר שר הביטחון: "הר הבית הוא רק הטריגר. כך היה גם במלחמת המתאבדים, שנקראה בידי ארגוני הטרור הפלסטינים בשם 'אינתיפאדת אל-אקצה'". יעלון הוסיף ואמר כי יתכן שגל הטרור יימשך עוד זמן רב, וכי מערכת הביטחון תלמד להכריע אותו. בהתייחס להתרחבות מעשי הטרור בעולם, בעיקר מבית היוצר של הארגון דאעש, אמר: "המערב מתחמק מהגדרת הבעיה, גם כשהבעיה היא אצלו בבית. מוטב שיקרא לילד בשמו, שיכיר בכף שמדובר בטרור ג'יהאדיסטי איסלאמיסטי. מוטב שהעולם יתחיל לקרוא לילד בשמו ויפסיק להתחמק מכך".

על רקע מורכבות האתגרים והתבססות ארגוני טרור עולמיים לאורך הגבולות, הציע שר הביטחון שלא למהר לפתרונים: "אני מתייחס למילה הזאת - 'פתרון' - בזהירות רבה", אמר יעלון, והוסיף: "אין לנו פתרון לכל דבר, כל הזמן: לא במתמטיקה, לא ברפואה וגם בחיים הפרטיים שלנו אנחנו נושאים אתנו בעיות לא פתורות. בחלק מהמקרים צריך להיזהר מהניסיון לקצר את הדרך לאיזה פתרון וצריך לדבר דווקא על חיזוק האינטרסים שלנו. מלחמת העצמאות שלנו לא הסתיימה ועדיין יש גורמים שלא מכירים בזכותנו לבית. מבחינתי, יש לשים את הדגש על כך שנפעל בצורה זהירה - בלי לחפש קיצורי דרך שיתנפצו לנו כאשליה".