פטריק דרהי ישקיע 300 מיליון אירו בזכויות שידורי הפרמיירליג

אלטיס, החברה-האם של הוט, שנמצאת בבעלות המיליארדר הצרפתי-יהודי, תשלם לליגת הכדורגל הבכירה של אנגליה כ-100 מיליון אירו בעונה למשך 3 שנים - בגין זכויות השידור בטלוויזיה הצרפתית

פטריק דרהי / צלם: יוסי כהן
פטריק דרהי / צלם: יוסי כהן

המיליארדר הצרפתי-יהודי פטריק דרהי, הבעלים של חברת הכבלים הישראלית הוט - ממשיך להרחיב את אימפריית התקשורת שלו, באמצעות מהלך אסטרטגי בשוק שידורי הספורט האירופי: חברת אלטיס שבשליטתו רכשה את זכויות השידור של הפרמיירליג האנגלית, בטלוויזיה הצרפתית, עבור עונות המשחקים 2016/17-2018/19.

על-פי מספר דיווחים בעיתונות האירופית, אלטיס תשלם עבור הזכויות כ-100 מיליון אירו בשנה (לפני עלויות הפקה). כהשוואה, זכיינית השידורים הנוכחית של הפרמיירליג בצרפת, קאנאל פלוס - משלמת כ-65 מיליון אירו בלבד לשנה.

בבעלותה של אלטיס נמצאת בין היתר גם חברת SFR-Numericable, ספקית הסלולר והאינטרנט השנייה בגודלה בצרפת. לקוחותיה של החברה בצרפת (ובמונאקו) יוכלו כעת לצפות ב-380 משחקי פרמיירליג בשנה בכל הפלטפורמות (טלוויזיה, אינטרנט וסלולר). כזכור, מוקדם יותר החודש חתמה אלטיס על חוזה פרסום עם כריסטיאנו רונאלדו, כוכבה של קבוצת ריאל מדריד הספרדית.

הפרמיירליג, ליגת הכדורגל הבכירה של אנגליה - היא המכניסה ביותר בענף מזכויות שידור, בשל הפופולריות הגלובלית העצומה לה היא זוכה: החל מהעונה הבאה צפוי לעמוד המחזור השנתי שלה על כ-1.5 מיליארד אירו שתקבל מהזכיינים בחו"ל, ועוד כ-2.5 מיליארד אירו מהזכיינים המקומיים בבריטניה (Sky ובריטיש טלקום).

דירוג "פורבס ישראל" העריך לפני כחודשיים את הונו של דרהי ב-60 מיליארד שקל.