אפקט העזיבה של אילה חסון: ירידה חדה ל"יומן" בערוץ 1

"הישרדות" של זכיינית ערוץ 2 רשת מובילה את טבלת הרייטינג השבועית ועוברת את קו ה-30% צפייה

אילה חסון צילום: עודד פדידה
אילה חסון צילום: עודד פדידה

מהלך הרכש של אילה חסון מערוץ 1 מוכיח את עצמו בעבור חדשות 10. בליל שישי האחרון קרס מגזין "יומן", לראשונה ללא מגישתו הקבועה בשנים האחרונות, בנתוני הצפייה שלו מ-5.5% ל-3.3% צפייה. הצופים, באופן מובהק, עברו לחדשות 10 ולא ל"אולפן שישי".

"שישי" בערוץ 10, עם אלון בן-דוד וטלי מורנו, שייאלצו לעזוב בשבועות הקרובים את תפקידם כמגישים, השיגו נתון צפייה גבוה יחסית של 8%. בחדשות 2 שמר דני קושמרו על נתוני רייטינג יציבים וכפולים מהמתחרים - 15.7%. 

מהדורת מוצאי שבת עם דנה ויס הייתה תוכנית האקטואליה הנצפית של השבוע החולף עם 768 אלף צופים. גם המהדורה המרכזית של חדשות 2 עם נתונים חזקים השבוע - 665 אלף צופים בממוצע בכלל האוכלוסייה, לעומת 318 אלף צופים ממוצע הצפייה במהדורת חדשות 10.

"הישרדות" מוכיחה את עצמה כסיפור הצלחה, שמצליח לגרוף קהל נאמן. הריאליטי של זכיינית ערוץ 2 רשת ניצב קבוע בראשית טבלת הצפייה מאז עלה לאוויר, ושומר על נתונים שלא יורדים מ-30% הצפייה במשקי-בית יהודיים. ביתר הטבלה יש מעט יותר דינמיות - "בית ספר למוסיקה" מתחזקת ומגיעה במוצאי שבת ל-27.5% צפייה במשקי-בית יהודיים.

השיבוץ הנבון של "בית ספר למוסיקה" מבית קשת וטדי הפקות מוכיח את עצמו כלכלית. התוכנית משובצת ביום שישי לאחר "אולפן שישי", ולא רק שהיא מסייעת לעלייה בנתוני הצפייה של המגזין החדשותי בשבועות האחרונות מאז קשת עברה לשדר בימי שישי - היא גם משיגה 15.4% בשידור זה. במוצאי שבת, בשעות הפרה-פריים, משודרת אותה תוכנית בשידור חוזר ערוך ומקוצר, ומשיגה ללא עלות 16.3%.

בסופו של דבר, הרייטינג המצרפי של "בית ספר למוסיקה" גובר גם על "הישרדות" בעלויות נמוכות משמעותית.

זירה אחרת של קשת היא ביום רביעי אז משודרת "כפולים" בעימות עם האיום הגדול ביותר שערוץ 10 יכול להציב - "בייבי בום". הדוקו-ריאליטי של ערוץ 10 מתחזק השבוע ל-16%, הנתון הגבוה ביותר של העונה, שהיא עדיין חלשה יותר משתי קודמותיה.

"כפולים", שמשודרת עם מקבץ פרסומות אחד בלבד, שומרת על יציבות עם 24.1%.

רייטינג_29-11-15
 רייטינג_29-11-15