האקרים העלו פרסומת לוויאגרה באתר התומך בדאעש

ארגון אנונימוס מקיים את ההבטחה להילחם בדאעש ברחבי הרשת

אנונימוס / צלם: רויטרס
אנונימוס / צלם: רויטרס

הארגון אנונימוס ממלא את הבטחתו למלחמה דיגיטלית נגד דאעשוכבר הנחית על הארגון מהלומה כשהפך את הארגון לבדיחה באמצעות נשק לא צפוי אך רב עוצמה - לעג. קבוצת האקרים בשם Ghost Sec הקשורה לאנונימוס השתלטה בסוף השבוע על אתר התומך בארגון המדינה האיסלאמית והעלתה עליו פרסומת לוויאגרה. "אנא תנו את עיניכם במודעה היפהפיה הזו כדי שנוכל לשדרג את התשתית שלנו ולתת לכם תוכן דאעשי שכולכם כה עורגים לו" - כך נכתב בגרסה של ההאקרים לאתר, שבה צוין גם ש"יש יותר מדי דאעש" בעולם.

לפני שהאתר הוסר לחלוטין, ניתן היה למעשה לרכוש את התרופה לשיפור הביצועים המיניים באמצעות ביטקוין. ויאגרה, כך כתבה קבוצת ההאקרים, תעזור לכם "לשפר את הרוגע שלכם", שכן "יותר מדי אנשים נכנסו לעניין הזה של דאעש".

אין זה המהלך הראשון שעושה אנונימוס נגד דאעש. מאז העלתה הקבוצה סרטון, לאחר סדרת הפיגועים בפריז - ובו הבטיחה "לאחד את המין האנושי" והזהירה את ארגון המדינה האיסלאמית "לצפות לנו" - ביצעו ההאקרים שורה של מתקפות ספאם נגד אתרים טרוריסטיים דומים, ואף הצליחו לגרום להסרתם של מספר חשבונות של הארגון בטוויטר.

"אנונימוס תרדוף אחריכם בכל רחבי העולם ותצוד אתכם", כך אמר דובר הקבוצה בסרטון, והוסיף "עליכם לדעת כי נמצא אתכם ולא נשחרר אתכם. ננקוט נגדכם את המבצע הגדול ביותר אי-פעם".

 

לאחר הגברת המאמצים מצד קבוצות כמו אנונימוס ופקידי ממשלה להביא לסגירה של הנוכחות של דאעש ברשת - שם הפיצה הקבוצה את רוב התעמולה שלה ושם היא מגייסת את רוב חבריה - חלק מן הטרוריסטים מנסים להעביר את טביעות הרגל הדיגיטליות שלהם ל"רשת האפלה". זהו חלק של האינטרנט שאליו קשה יותר להגיע, ובדרך כלל דורש ממשתמשים להשתמש בכלים ספציפיים המאפשרים אנונימיות ומקשה על מעקב אחר הפעילות. אבל למרות זאת, עם הגברת המאמצים מצדה של קהילת הסייבר הבינלאומית המאוחדת, ייתכן שיהיה זה קשה לדאעש להתחבא באינטרנט.

"העם הצרפתי יותר חזק מכם וייצא מהזוועה הזאת מחוזק עוד יותר", כך נמסר מאנונימוס, והחל מהוויאגרה, אין ספק שהנבואה הזאת תתגשם.