ליאוניד בלחמן, לשעבר מנכ"ל ערוץ 9, הלך לעולמו בגיל 64

במשך השנים בהן הוביל את הערוץ דובר הרוסית, נזקפה לזכותו של בלחמן  נוכחותם של ציבור יוצאי מדינות בריה"מ לשעבר בתקשורת הישראלית והשמעת קולם התרבותי

ליאוניד בלחמן / צילום: תמר מצפי
ליאוניד בלחמן / צילום: תמר מצפי

ליאוניד בלחמן, לשעבר מנכ"ל ערוץ 9, הלך לעולמו בגיל 64. במשך השנים בהן הוביל את הערוץ דובר הרוסית, נזקפה לזכותו של בלחמן נוכחותם של ציבור יוצאי מדינות ברית-המועצות לשעבר בתקשורת הישראלית והשמעת הקול התרבותי של בני העלייה הגדולה של שנות ה-90'.

לפני כשנתיים, עם חילופי הבעלות בערוץ 9, עזב בלחמן את תפקידו, ובשנה וחצי האחרונות התמודד עם מחלה קשה, ממנה נפטר הלילה.

בלחמן, שעלה לישראל במהלך שנות ה-80', היה מפיק ובמאי בהכשרתו. הוא החזיק בתואר מוסמך בתחום הפקות טלוויזיה וקולנוע מאוניברסיטת VGIK, והצטרף לערוץ 9 עם הקמתו בשנת 2001. במהלך השנים כיהן בשורה של תפקידים בכירים, עד שבשנת 2006 התמנה לתפקיד מנכ"ל הערוץ.

בתקופתו הוביל בלחמן את ערוץ 9 לשורה של הישגים, ובהם ניתוק המערכת העיתונאית מחדשות 2 והקמת מערכת חדשות טלוויזיונית עצמאית. כמו כן הקים בלחמן את אתר האינטרנט של הערוץ, זמן.קום. בין היתר הפיק סדרות דוקומנטריות שזכו לשיעורי צפייה גבוהים יחסית לערוץ, ובהן "תמול שלשום" ו"20 שנות עלייה".

טל סיטון, שעבד תחת בלחמן כסמנכ"ל מסחרי של ערוץ 9, ספד לו ואמר כי "ליאוניד היה בראש ובראשונה בן אדם שדיבר עם אנשים בגובה העיניים. בתקופות הכי קשות של הערוץ הוא שמר על יחסים טובים עם אנשים ועל הגינות. הוא עסק רבות בשילוב של הציבור דובר הרוסית ועדיין ההכרה בייחודו בתוך החברה כולה. הוא זה שפתח לי את הדלת, ועל כך אוקיר לו תודה תמיד".

בלחמן הותיר אחריו אישה ושתי בנות. הלווייתו תתקיים מחר (ב') בשעה 12:00 בבית-העלמין האזורי נס הרים.