שפיר - היחידה שהגישה הצעה במחיר למשתכן בראש העין

כך נודע ל"גלובס" ■  עד היום לא הוכרזו הזוכים במכרז לבניית 256 יחידות דיור בראש העין, בשל בעיה טכנית ■ עוד לא ברור האם ניתן יהיה להכריז על שפיר כזוכה או שיצטרכו לפרסם את המכרז מחדש

בנייה בראש העין / צילום: יוסי כהן
בנייה בראש העין / צילום: יוסי כהן

חברת שפיר, בבעלות משפחת שפירא, היא החברה שהגישה את ההצעה היחידה במכרז מחיר למשתכן שנסגר בשבוע שעבר בראש העין, כך נודע ל"גלובס". כזכור, לצד המכרז בדימונה שנסגר בשבוע שעבר בהצלחה, מכרז נוסף שנסגר היה מכרז לבניית 256 יחידות דיור בראש העין, מכרז שבפעם הראשונה משלב גם שטחי מסחר נרחבים בשטח של כ-25 אלף מ"ר. עד היום לא הוכרזו הזוכים במכרז וזאת בשל בעיה טכנית שהתעוררה כאשר ועדת המכרזים בחנה את ההצעה. ככל הנראה, טעות בהגשת הערבות היא זו שמעכבת את הזכייה וגם היום עוד לא ברור האם ניתן יהיה להכריז על שפיר כזוכה או שבאוצר, במשרד השיכון וברמ"י יצטרכו לפרסם את המכרז מחדש.

הסיבה לכך שרק חברה אחת ניגשה למכרז נעוצה בכך שזו הפעם הראשונה שמפורסם מכרז המשלב יותר משימוש אחד, מסחר לצד מגורים. גם מפרסמי המכרז ידעו שבמקרה הזה רק חברות גדולות יוכלו להגיש הצעה.

על פי מסמכי המכרז, בראש העין עומד מחיר המקסימום למ"ר דירתי על 8,223 שקל, לא כולל מע"מ. כך, על פי נתון זה, דירות 100 מ"ר שייבנו במסגרת הפרויקט יוכלו להימכר לזכאים ב-822.3 אלף שקל לא כולל מע"מ או כ-962 אלף שקל כולל מע"מ.