הרשת החברתית: איפה נפגשו סר רונלד כהן והרב יעקב ליצמן?

וגם: גרמניה וישראל מציינות 50 שנים של יחסים דיפלומטיים

השר ליצמן, סר רונלד כהן, הרב מיכאל סורוצקין / צילום: שלמה גולדפרב
השר ליצמן, סר רונלד כהן, הרב מיכאל סורוצקין / צילום: שלמה גולדפרב

העיקר הבריאות

איל ההון הבריטי סר רונלד כהן ורעייתו ליידי שרון הראל, מפיקת קולנוע ישראלית ובתו של יוסי הראל (בעברו מפקד אניית אקסודוס), השתתפו בטקס קביעת מזוזה והסרת הלוט של האגף החדש ע"ש ג'ולי הראל ז"ל שהתקיים ביום חמישי האחרון במכון "הלאה", המכון לאבחון ולבריאות השד ע"ש רחל נש בירושלים.

במעמד זה נחנכה גם רחבת כניסה חדשה מעוטרת בתמונות שמן ענקיות של נופי ירושלים פרי מכחולה של הציירת אורה ניסים, הודות לתרומתם של בני הזוג אלפונס ורחל מעלאהן (MELOHN), אילי נדל"ן מניו-יורק, אשר בני משפחתם כיבדו בנוכחותם את הטקס.

בטקס, שנערך במעמד שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן; מועצת המנהלים של המכון והנהלות קופות-החולים ובתי-החולים באזור ירושלים, הציג הרב מיכאל סורוצקין, מייסד ויו"ר מכון "הלאה", בפני המשתתפים את הישגי טכנולוגיית הדמיית השד המתקדמת והמשרתת כיום את מטופלות המכון. השר יעקב ליצמן ברך את העושים במלאכה והדגיש את מחויבותו לסייע למכון להמשיך להוביל באבחון מוקדם של סרטן השד.

סר רונלד כהן ציין את החדשנות של המכון בפן הרפואי וציין לשבח את עבודתו של שר הבריאות אשר מצליח לדבריו "לרפא אפילו את התחלואים הבוירוקרטיים של מערכת הבריאות".

עוד השתתפו בטקס: פרופ' אריה דורסט, כירורג בכיר וחבר מועצת המנהלים של מכון "הלאה"; ופרופ' תמר פרץ, מנהלת מכון שרת לאונקולוגיה בהדסה והמנהלת הזמנית של בית-החולים, בומי טראוב, נשיא כבוד של התאחדות תעשייני היהלומים בישראל; הסופרת יעל טבת קלגסבלד; ואחרים.

השר ליצמן, סר רונלד כהן, הרב מיכאל סורוצקין / צילום: שלמה גולדפרב
 השר ליצמן, סר רונלד כהן, הרב מיכאל סורוצקין / צילום: שלמה גולדפרב

עסק טכנולוגי

חברת הסטארט-אפ Credithood היא הזוכה במקום הראשון וב-25 אלף דולר, בתחרות החדשנות של מסטרקארד והאיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI) בתחומי הטכנולוגיה הפיננסית. לשלב הגמר הגיעו 10 חברות מתוך 60.

Credithood הוקמה על-ידי מאיה קומרוב, לשעבר מנכ"לית בלאט לפידות, ושותפה ז'אק אלעד ששימש כיו"ר הבנק הבינלאומי. החברה מציעה לעסקים קטנים לקבל מימון מלקוחותיהם, וזאת תוך מתן דירוג מועדף.

את הפרס העניקו לקומרוב ולמתן ברק מנהל הטכנולוגיות הראשי של הסטארט-אפ - אנדרש המברגר, מנכ"ל מסטרקארד ישראל, קרין מאיר רובינשטיין, מנכ"לית IATI, וארז צור, מנכ"ל EMC ישראל ויו"ר משותף של IATI.

אנדרש המברגר, מתן ברק, מאיה קומרוב, קרין מאיר רובינשטין וארז צור/ צילום: קובי קואנטס
 אנדרש המברגר, מתן ברק, מאיה קומרוב, קרין מאיר רובינשטין וארז צור/ צילום: קובי קואנטס

זמן למטרה טובה

כשמותג ישראלי חוגג 30 שנות קיום יש סיבה לחגיגה. לרגל יום ההולדת העגול, מותג השעונים עדי יוצא במכירה פומבית של שעונים שעיצבו 30 מעצבי אופנה ומובילי דעת קהל בהם: אריק זאבי, עדו תדמור, מיכל נגרין, ירון מינקובסקי אנה ארונוב אליאנה תדהר, ארנון תורן, מנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי, ועוד.

כל אחד קיבל לידיו שעון אותו עיצב כראות עיניו, כאשר התערוכה תוצג בקומת הגלריה של קניון עזריאלי בתל-אביב. השעונים עצמם יימכרו במכירה פומבית באתר המקוון של שעוני עדי (מחיר ההתחלה הוא כ-500 שקל), כשכל ההכנסות יועברו כתרומה לעמותת שק"ל לקידום ושילוב בעלי צריכים מיוחדים ומוגבלויות בקהילה.

באירוע ההשקה נכחו: שרית שניר חפץ, מנכ"לית שעוני עדי; לרה פלדמן, מנכ"לית עמותת שקל; ואחרים. 

מנכלית שעוני עדי שרית שניר-חפץ ומנכלית עמותת שקל לארה פלדמן/  צילום אלירן אביטל
 מנכלית שעוני עדי שרית שניר-חפץ ומנכלית עמותת שקל לארה פלדמן/ צילום אלירן אביטל

יוזמה סינית

משלחת של מועדון היזמות הסיני בראשתות של ד"ר מה וונג הגיעה השבוע לישראל כדי ללמוד על הכלכלה, על החדשנות ועל היזמות הישראלית ובמטרה לקדם שיתופי-פעולה כלכליים. חברי המשלחת התארחו אתמול (ב') בקבלת-פנים שנערכה לכבודם בביתו של רפי מהודר בתל-אביב, חבר אגודת הידידים של אוניברסיטת תל-אביב.

בין הישראלים שהגיעו לקבל את פני האורחים מסין: פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל-אביב, ורעייתו פרחיה; ד"ר גיורא ירון, יו"ר הוועד המנהל של האוניברסיטה; פרופ' יעקב פרנקל, נשיא חבר הנאמנים של האוניברסיטה; פרופ' ירון עוז, רקטור אוניברסיטת תל-אביב; ד"ר אלי פישר ובתו נורית; ישראל מקוב; עמירם לוין; עדי לוסטיג; ואחרים.

לפני קבלת-הפנים הספיקו חברי המשלחת להיפגש עם נציגי חברת המסחור של אוניברסיטת תל-אביב, רמות אשר הציגו את הטכנולוגיות הנמצאות כעת בתהליך של פיתוח.

 פרופ' יעקב פרנקל, דר מה וונג, ודר גיורא ירון / צילום: אסף שילה ישראל סאן
  פרופ' יעקב פרנקל, דר מה וונג, ודר גיורא ירון / צילום: אסף שילה ישראל סאן

דומינו מזרח תיכוני

מייקל סינג, מנכ"ל Washington Institute למדיניות המזרח התיכון ולשעבר יועץ אסטרטגי לבית הלבן, יגיע לוועידת ישראל לעסקים 2015 של עיתון "גלובס" וייקח חלק במושב מליאה מיוחד בנושא הדומינו המזרח תיכוני: תרחישים מדיניים-ביטחוניים והיבטים כלכליים. מרכז וושינגטון למדיניות במזרח התיכון שבראשו עומד סינג הוא גוף על-מפלגתי המוקדש לחשיבה ולבחינת ענייניה של ארה"ב במזרח התיכון.

מומחיותו בנושא המזרח התיכון נרכשה לאורך שנים בהן כיהן בתפקידים בכירים בבית הלבן ובשירות הביון האמריקאי. בין השנים 2007-2008 כיהן סינג כמנהל בכיר לנושאי המזרח התיכון וצפון אפריקה בבית הלבן, ובין השנים 2005-2007 ניהל ב-NSC את דסק המזרח התיכון, כשתחת אחריותו מדינות בעלות מארג פוליטי מורכב, דוגמת איראן וסוריה.

סינג אף שימש כעוזר מיוחד לשרי החוץ קולין פאואל וקונדוליסה רייס, וכן כאיש צוות השגרירות של ארה"ב בישראל. בזירה הפוליטית, שירת בתפקידים בכירים בצוות הקמפיין של המועמד לנשיאות המושל מיט רומני והיה יועצו לנושא המזרח התיכון.

בעבר שימש סינג כמרצה אורח במרכז בלפר למדע וביטחון בינלאומי בבית הספר קנדי לממשל באוניברסיטת הרווארד וכמדריך לכלכלה בהרווארד קולג'. ועידת ישראל לעסקים 2015 של עיתון "גלובס" תתקיים בתאריכים ה-6-7 בדצמבר בתל-אביב, ותארח את בכירי המגזר העסקי, מקבלי ההחלטות, אנשי ממשל, בכירי ה משק, דמויות מפתח מהעולם ועוד, לדיונים ייחודיים ואקטואליים.

מייקל סינג/ צילום:תמר מצפי
 מייקל סינג/ צילום:תמר מצפי

מהדקים יחסים

בשעה שבגרמניה מתלבטים אם להסיר מוצרים ישראלים ממדפי הרשתות המקומיות, השבוע מצוינות 50 שנות יחסים דיפלומטיים בין גרמניה לישראל.

לציון המאורע התכנסו ביום חמישי האחרון במכללה למינהל, ד"ר קלמנס פון גוצה, שגריר גרמניה בישראל; ד"ר אנדור נאג'י, שגריר הונגריה בישראל; גרישה אלרואי, מנכ"ל לשכת המסחר ישראל גרמניה; דב צור, ראש עיריית ראשון-לציון; פרופ' אשר טישלר, נשיא המכללה למינהל; רון גוטלר, יו"ר חבר הנאמנים של המכללה למינהל; ועמנואל נחשון, דובר משרד החוץ.

בתום שלב הברכות, השתתף השגריר הגרמני בפאנל בנושא היסטוריית היחסים בין המדינות והתייחס לביקורת המושמעות על ישראל ברחבי אירופה ובגרמניה ובפרט כשאמר כי "הביקורת המושמעת בגרמניה היא הוכחה לחשיבות של ישראל בעיני הגרמנים".

רון גוטלר, דר קלמנס פון גוצה, דב צור, דר אנדור נאג'י ופרופ' אשר טישלר/ צילום: עידן גרוס
 רון גוטלר, דר קלמנס פון גוצה, דב צור, דר אנדור נאג'י ופרופ' אשר טישלר/ צילום: עידן גרוס