פריון רוכשת חברת פרסום דיגיטלי ב-180 מיליון דולר

אנדרטון היא חברה אמריקאית העוסקת בפרסום דיגיטלי ■ המטרה של פריון היא לבסס את דריסת הרגל שלה בעולם המובייל ולהגדיל את קשת המוצרים שלה ■ מניית פריון מזנקת בכ-8%

ג'וזף מנדלבאום / צילום: איל יצהר
ג'וזף מנדלבאום / צילום: איל יצהר

חברת המדיה והאינטרנט פריון הודיעה היום (ג') כי היא רוכשת את חברת Undertone, חברה אמריקאית המציעה פתרונות פרסום בדיגיטל, תמורת כ-180 מיליון דולר. מניית פריון  מזנקת במסחר בתל-אביב בכ-8% לאחר ההודעה.

הרכישה של אנדרטון תואמת את הקו האסטרטגי שבו צועדת פריון בשנים האחרונה. בתחילת השנה פריון רכשה את הסטארט-אפ הצרפתי MakeMeReach, שעוסק בפרסום במובייל, תמורת סכום מוערך של כ-10-15 מיליון דולר. 8 חודשים לפני כן פריון רכשה את Grow Mobile האמריקאית תמורת כ-17 מיליון דולר.  

מהודעת פריון עולה כי רכישת אנדרטון תאפשר לה ליצור פלטפורמה ייחודית בעלת ערך ייחודי בשוק טכנולוגיות הפרסום, כמו גם הרחבת היחסים עם מותגים, סוכנויות ומפרסמים מובילים בעולם. החברה ציינה בנוסף כי הרכישה תרחיב סל המוצרים שלה ותאפשר לה להוסיף פורמטים חדשים של פרסום.

"אנחנו נרגשים מאוד מהרכישה," אמר מנכ"ל פריון, ג'וזף מנדלבאום. לדבריו, "ב-Undertone זיהינו חברה צומחת ורווחית, עם מיצוב ייחודי ובר-קיימא בשוק וניסיון בעבודה עם מותגי פרימיום בעולם. יחד אנחנו מבססים את עצמנו כחברה המובילה בעולם בפתרונות פרסום High Quality למותגים ולמפרסמים, בנוסף לשמירה על תזרים מזומנים חזק וגיוון מקורות ההכנסה של החברה". 

פריון נסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב בשווי של כ-160 מיליון דולר. החברה עוסקת בפיתוח תוכנות ושירותים שמטרתם לסייע בהפצה ובמוניטיזציה למפתחי תוכנות ואפליקציות. ב-2014 סבלה פריון מהשפעה של הקשחת המדיניות של גוגל בכל הקשור לדפדפן כרום, נאלצה לחתוך את התחזית השנתית שלה והודיעה על תוכנית התייעלות.

Undertone נוסדה בניו-יורק ב-2001 ומספקת למותגים המובילים בעולם פתרונות בתחום הפרסום דיגיטלי. ההתמחות שלה היא בפרסום החוצה את כל סוגי המסכים (מובייל, טאבלטים ודסקטופ) ובפיתוח פורמטים עבור המותגים כגון  קוקה קולה, BMW, AT&T, נסטלה, ועוד. אנדרטון מעסיקה כיום 275 עובדים בעולם, כולל צוות פיתוח קטן ברמת גן. לאחר הרכישה יהיו לחברה המאוחדת 660 עובדים ב-8 מדינות.