זה מה שעושים בעולם נגד תופעת האופניים החשמליים ברחוב

אחרי שהשתלטו על דרכים וכבישים ציבוריים רבים וגרמו ללא מעט תאונות, במקומות רבים בעולם החלו לחוקק חוקים נגד התופעה המטרידה ■ מתי אצלנו?

קורקינט חשמלי / צילום: גלעד קוולרציק
קורקינט חשמלי / צילום: גלעד קוולרציק

בזמן שהרשויות בישראל מתעלמות כמעט לחלוטין מתופעת הקורקינטים והסקייטבורדים החשמליים ומסתפקות באכיפה מוגבלת מאד של רכיבה על אופניים חשמליים, מחוקקים וגופי אכיפה בעולם המערבי מנסים להתמודד עם האתגר החדש ולייצר רגולציה שתעמוד בקצב ההתפתחות המהיר של הטכנולוגיה החדשה.

במדינת ניו יורק לדוגמא, בעלי קניונים בתי ספר וחנויות אוסרים את כניסתם בשל סיכוני ביטוח ועיריית ניו יורק מגדירה אותם "ככלי תחבורה ממונעים שלא ניתן לתת להם רישיון", כך שהרוכבים עליהם חשופים לקנסות גבוהים במיוחד שיכולים להגיע ל-500 דולר.

במקביל, בקליפורניה חוק חדש שזה עתה נכנס לתוקף, קובע שאותם סקייטבורדים חשמליים מותרים לשימוש מגיל 15 ורק בשבילי אופניים מוסדרים. דרישה לא מוגזמת בהתחשב בעובדה שהמהירות הממוצעת של הכלים האלה מגיעה ל-20 קמ"ש ולא מעט מהם מגיעים גם ל-70-80 קמ"ש עם שדרוגים מסוימים.

ובלונדון, הרשויות לא לוקחות סיכון ופשוט הטילו איסור גורף על רכיבה של סקייטבורדים וקורקינטים חשמליים בדרכים וכבישים ציבוריים בשל הסכנה הנשקפת בהם.

כן, מתברר שבעולם כבר הבינו שמדובר בתופעה שקשה לעצור אותה אבל חייבים להתמודד איתה. חבל שבישראל כנראה שלא יקרה כלום עד שיהרגו כמה ילדים וקשישים מאותם כלי תחבורה חשמליים שטסים על המדרכות והכבישים ללא כל אכיפה.