5 יתרונות ברורים של נשים על גברים במקומות העבודה

אם אתה מנהל ישראלי שעדיין שואל את עצמו (או את עצמה) מדוע להעסיק נשים בחברה שלך, הנה כמה סיבות מצוינות ■ מתי יהיו גם בכנסת שלנו 50% נשים ולא רק 13%?

מנהלות / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מנהלות / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

 

"בגלל שזה 2015". זו התשובה הפשוטה של ראש ממשלת קנדה הנכנס ג'סטין טרודו, כששאלו אותו מדוע היה לו חשוב להרכיב קבינט שיש בו 50% נשים. טרודו הרכיב קבינט צעיר ומגוון מבחינה אתנית, הכולל צוות שרים שבו לראשונה מספר שווה של נשים וגברים.

הרכב הקבינט נותן ביטוי לחילופי הדורות בקנדה ולמחויבות למגוון האתני במדינה. הוא נותן גם ביטוי גם לצורך לייצוג נשי שווה בממשלות בפרט ובעולמות התעסוקה בכלל. לעומת הקנדים, ממשלת ישראל נמצאת מאחור, עם 13% בלבד של נשים  מול 87% גברים. חוסר השיוויון לא נותר רק בכנסת. הוא עובר כחוט השני בשוק התעסוקה הישראלי.

חברת ראיית החשבון PwC  בחנה את מצב הנשים בשוק העבודה העולמי ומדדה מה אחוז התעסוקה של נשים, לעומת אחוז התעסוקה של גברים. מהמדד ניתן לגלות כי ישראל נמצאת אמנם בפער שהוא מהקטנים במדינות ה-OECD, כ-67% לנשים מול 76% לגברים, אבל היא עדיין רק במקום ה-17, לאחר טיפוס מתון של שלושה מקומות בלבד בדירוג משנת 2000.  

יתרונות בולטים:

 1. עבודה קבוצתית: מרבית החברות הפועלות כיום מחזיקות בתפיסה המעודדת שיתופיות וסיעור מוחות קולקטיבי. נשים יעילות מאוד בסביבת עבודה תומכת ובעבודת צוות, נהנות משיתוף פעולה וקשובות לצרכים של אחרים.

2. ניהול מו"מ: נשים מצטיינות במשא ומתן, מכיוון שהן תופסות את המו"מ כדרך שבה כל צד יוכל למקסם את האינטרסים שלו, תוך הבנת הצרכים של הצד השני. כדי שהסכם בין הצדדים ימומש ויישמר לאורך זמן, על שני הצדדים להיות מרוצים במעמד החתימה עליו וגם אחר כך. כך, ניתן להרוויח קשר עסקי לטווח ארוך.

3. תרומה לרוח הארגון: נשים בולטות, בין השאר,  ביצירת מסורות ארגוניות בחברות ויוצרות סביבן הווי חברתי ומשפחתי שתורם מאוד למורל בארגון

4. כל דקה חשובה: דווקא האימהות מבין הנשים, המקפידות לצאת בשעה קבועה מדי יום כדי לאסוף את ילדיהן, נוטות להגיע להספקים גבוהים יותר מאחרים ומייעלות את הזמן שלהן בצורה מקסימלית, תוך הקפדה על עמידה בלוחות הזמנים שהוצבו להן.

5. פתיחות ויצירתיות: שילוב במקצועות הטכנולוגיים, הנחשבים לגבריים, מביאה תועלת רבה למעסיקים, שכן צורת החשיבה הנשית - יצירתית ופתוחה - מייצרת פתרונות בדיוק במקומות בהם הגברים לעיתים נתקעים. יתירה מכך הרצון של הנשים להוכיח שהן טובות לא פחות מגברים יוצרת מציאות של הובלה גם בתחום זה.

■ הכותב הוא מנכ"ל בזק און ליין