אפליקציית סלופארק משיקה שירות חדש: כיבוי חניה אוטומטי

כשהמשתמש הפעיל את האפליקציה בחניה, אך שכח לכבות אותה כשחזר לרכב והחל בנסיעה - האפליקציה תזהה את תנועת הרכב בעזרת יישום ה-GPS במכשיר, ותפסיק אוטומטית את החניה ואת התשלום ■ האפליקציה המתחרה פנגו שולחת למשתמש סמס המלצה לכבות את החניה

אפליקציית החניה הסלולרית סלופארק משיקה פיצ'ר חדש באפליקציה שלה - כיבוי חניה אוטומטי. כשהמשתמש הפעיל את האפליקציה בחניה, אך שכח לכבות אותה כשחזר לרכב והחל בנסיעה - האפליקציה תזהה את תנועת הרכב בעזרת יישום ה-GPS במכשיר, ותפסיק אוטומטית את החניה בסלופארק ואת התשלום. עם כיבוי החניה מקבל המנוי מסרון המודיע לו על הכיבוי האוטומטי.

בחישוב שביצעו בסלופארק, נטען כי השירות החדש יכול לחסוך לצרכן הישראלי מאות שקלים בשנה - כמובן בהתאם למספר השימושים שלו באפליקציה. השירות יוצע בשלב זה בחינם, וייתכן כי בשלב מאוחר יותר החברה תתחיל לגבות כסף על השירות - בהתאם לשימושים ולביקושים שלו. סלופארק מוסרת כי היא בתהליכים של רישום פטנט על השיטה. בחברה מוסרים גם, כי בהמשך היא בוחנת להציע גם שרות הפעלה אוטומטי של חניה, בהתבסס על הגדרות מיקום שהמשתמש יבצע באפליקציה. 

האפליקציה נעזרת גם ב-GPS שמזהה כאמור את תזוזת הרכב ממקום החניה, וגם בבלוטות' של המכשיר למקרה שהמכשיר מחובר לדיבורית ברכב. במקרה והמשתמש הפעיל את החניה ברכב, והמשיך באוטובוס או במונית, אז הוא חייב להגדיר מראש לאפליקציה לא להפעיל את מנגנון הכיבוי האוטומטי - כדי שלא יתבצע כיבוי שלא לצורך ובעצם יסכן את המשתמש בדוח חניה.

בסלופארק טוענים כי בסקר שביצעו, רק 5% מהאנשים מחנים את הרכב וממשיכים באוטובוס או מונית - נתון מפתיע לאור התגברות חניוני ה"חנה וסע" שהוקמו עקב עבודות הרכבת הקלה. 

סלופארק מוסרת, כי מסקרים שערכה נמצא כי למעלה מ-40% מהמשתמשים בשירותי תשלום הסלולרי שוכחים לכבות את החניה בזמן ובעצם משלמים עשרות אחוזים מהחשבונית החודשית בגין חניה שלא בוצעה - סכומים שמצטברים לכדי מאות ואף אלפי שקלים בשנה לנהג. לדברי החברה, שוק החניה בישראל מגלגל מדי שנה כ-300 מיליון שקל ומתוך כך, עשרות מיליוני שקלים בשנה משולמים בגין חניות סרק.

לפנגו יש את "זזתי"

נציין, כי האפליקציה המתחרה פנגו, מפעילה כבר שנתיים את שירות "זזתי" שמאפשר למשתמש לקבל תזכורת בהודעת סמס שממליצה לו לכבות את החניה במקרה והאפליקציה מזהה (גם כן על בסיס יישום ה-GPS) שהרכב זז ממקום החניה. השירות לא מכבה את החניה אוטומטית כמו השירות של סלופארק, אלא רק שולח למשתמש המלצה לכבותה. השירות הוא חלק מחבילת "פנגו סימפל" שעולה 4.9 שקלים לחודש לרכב.

בפנגו טוענים, כי מניסיונם הנהג מבקש לשלוט בתהליך התשלום ולכן היא נמנעה מהפסקה אוטומטית של החניה. כן לדבריה, לא מעט נהגים מחנים את הרכב וממשיכים במוניות או בתחבורה ציבורית וביטול אוטומטי עלול להוביל למצב בו הלקוח יכול לקבל דוח חניה למרות שהפעיל את החניה כחוק. השירות החדש של סלופארק מציע לעקוף את החשש הזה ע"י הגדרה מראש כאמור שלא להפעיל את הכיבוי האוטומטי.