חברת נדל"ן הולנדית משתלטת על קופת המזומנים של פולאר תקשורת

לחברה יתרות נזילות של כ-70 מיליון ש' ■ ההולנדים ישלמו ללידר 37 מיליון ש' עבור מניות השליטה

יצחק אפלויג, מנכ"ל לידר / צילום: תמר מצפי
יצחק אפלויג, מנכ"ל לידר / צילום: תמר מצפי

חברת לידר השקעות עדכנה אמש כי חתמה על הסכם למכירת מניות השליטה בפולאר תקשורת (כ-54% מההון) תמורת כ-37 מיליון שקל. הרוכשת היא חברת הנדל"ן ההולנדית REALTY PARTNERS MEIJER שככל הנראה לוטשת עיניים לקופת המזומנים של פולאר תקשורת - יתרות מזומנים ונכסים פיננסיים בהיקף של כ-70 מיליון שקל, בדומה לגובה ההון העצמי של החברה נטולת החובות.

המחיר למניה בעסקה עומד על 64 אגורות - גבוה ב-21% משווי השוק של המניה הבוקר. מניית פולאר תקשורת טיפסה בשנה החולפת בכ-35%, ומשקפת לחברה שווי של קרוב ל-60 מיליון שקל. לידר צופה לרשום רווח של כ-8 מיליון שקל מהמכירה, והיא מציינת כי 8.5-11.5 מיליון שקל מהתמורה בעסקה צפויים לשמש אותה לתשלום לבנק, במטרה לשחרר חלק מהמניות הנרכשות משעבוד. לאחר העסקה צפויות להיוותר בידי לידר כ-4% ממניות פולאר תקשורת.

הדיבידנד יחכה

השלמת העסקה כפופה לכמה תנאים, בהם הסכמת הבנק להסרת השיעבוד וכן הסכמת בעלי מניות פולאר תקשורת לכך שהחברה לא תחלק דיבידנד בהיקף של עד 30 מיליון שקל, כפי שאישר לה ביהמ"ש בחודש שעבר. בלידר מציינים כי השלמת העסקה צפויה עד סוף חודש פברואר הקרוב.

הרוכשת, לפי לידר, עוסקת בהשקעה ובניהול נכסי נדל"ן מניב מסחריים, בעיקר בהולנד, ובמסגרת ההסכם היא התחייבה לפרסם הצעת רכש ל-8% ממניות פולאר באותו מחיר שבו תתבצע העסקה מול לידר.

פולאר תקשורת משקיעה כיום במספר חברות ביוטכנולוגיה וטכנולוגיה, לאחר שאשתקד מכרה את החזקותיה בזכיינית ערוץ 2 רשת. לצדה של לידר, בעלת עניין נוספת בחברה היא קרן טוליפ קפיטל, עם 17.5% מההון.

החברה האם, לידר השקעות, נמצאת בשליטת יורשי דן דוד ומנוהלת בידי יצחק אפלויג. לידר, הנסחרת בשווי של כ-170 מיליון שקל, פועלת בתחומי הנדל"ן, התעשייה ובעיקר שוק ההון, באמצעות שליטה בחברת לידר שוקי הון (46% מההון). בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה צנחו רווחיה של לידר ב-51% ל-7 מיליון שקל, אחרי שאת הרבעון השלישי סיכמה בהפסד של 2 מיליון שקל, לעומת רווח של קרוב ל-4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.