שפע ימים: "עלייה משמעותית ברמת הביטחון בפרויקט של החברה"

חברת חיפושי האבנים היקרות פרסמה בדוחות הרבעון השלישי מסקנות סקירה גיאולוגית של מומחה בינלאומי לאקספלורציה של אבנים יקרות: "המחט בערימת השחת נמצאה"

אברהם טאוב ושמעון הייבלום / צילום: רפי קוץ
אברהם טאוב ושמעון הייבלום / צילום: רפי קוץ

חברת שפע ימים, העוסקת בחיפוש אבני חן, פרסמה במסגרת הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של השנה, כי בעקבות ביקור בשטחי האקספלורציה ומעבדות החברה, כתב הגיאולוג ד"ר רנטו ספאג'רי סקירה שבה הוא מגיע למסקנה, שבעקבות תוצאות פעילות האקספלורציה הענפה שביצעה החברה "נמצאה המחט בערימת השחת", ובכך ירדה רמת הסיכון בפרויקט, כתוצאה מעליה משמעותית של רמת הביטחון בו.

הממצאים של שפע ימים, כותב ד"ר ספאג'רי, הוכיחו באופן חד-משמעי כי הטכניקות שיושמו בכל אחד משלבי האקספלורציה שאותם ביצעה החברה באופן סיסטמתי ומקצועי בשטחי ההיתרים שבהם פועלת החברה הביאו לעלייה משמעותית בסיכויי ההצלחה של הפרויקט.

 

מנכ"ל שפע ימים, אבי טאוב, מסר כי "המסקנות שאליהן הגיע ד"ר רנטו ספאג'רי אינן מפתיעות אותנו. אנחנו ממשיכים ביתר שאת בביצוע פעילות האקספלורציה על פי תוכניות העבודה שהתוו לחברה יועצי האקספלורציה מחו"ל - במטרה להגיע בהקדם לשלב ההערכה (EVALUATION) במרבץ שזוהה במקטע התיכון של הקישון (Mid-reach) - ובמקביל גם לאתר מרבצים נוספים בשטחי האקספלורציה האחרים במטרה לבדוק את היתכנותם כלכלית.

עוד מדווחת החברה בדוח הרבעוני על תוצאות מחקר שנערך על-ידי מומחה אחר - על ממצאי מינרלי הקורנדום של החברה. המחקר מבוצע במעבדות של המומחה העולמי פרופ' ביל גריפין באוסטרליה והן קובעות שמינרלי הקורונדום שאותרו על-ידי שפע ימים מעלים כי הם נדירים וייחודיים לאור עובדת הימצאותם של תכלילים ייחודים ונדירים בתוך גבישי הקורונדום של טיטאניום-זירקון-אלומיניום.

שפע ימים, שהוקמה בשנת 1999, היא חברת אקספלורציה לחיפושי יהלומיםאבני חן וזהב, הפועלת בישראל. החברה מחזיקה כיום בהיתרים בלעדיים (חקירה וחיפוש) שקיבלה מהמפקח על המכרות במשרד האנרגיה והמים בשטח כולל של כ-600 אלף דונם.