איש השנה של "גלובס" ל-2015: מנכ"ל טבע ארז ויגודמן

ויגודמן קיבל את שרביט הניהול בענקית הפרמצבטיקה לפני כשנתיים, לאחר משבר מהגדולים בתולדות החברה ■ עורך "גלובס" חגי גולן הציג את איש השנה: "הוא הוביל את החברה למגה עסקה שתבטיח את עצמאותה בשנים הבאות"

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

איש השנה של "גלובס" לשנת 2015 הוא ארז ויגודמן, מנכ"ל ענקית הפרמצבטיקה טבע, שקיבל לידיו את שרביט הניהול של החברה לפני כשנתיים, לאחר משבר מהגדולים בתולדותיה - כלפי פנים וכלפי חוץ. או אז טבע הייתה לא רחוקה מלקבל הצעת השתלטות עוינת, ועתה היא הרחק משם, לאחר ששבה לרכישות ענק של למעלה מארבעים מיליארד דולר, בדרך לקפיצת מדרגה הבאה.

"הוא הוביל את החברה למגה עסקה שעם השלמתה צפויה לטרוף את הקלפים בתעשייה בה היא פועלת, ותבטיח את מעמדה כמובילה בתחומה בעולם ותבטיח את עצמאותה בשנים הבאות", אמר חגי גולן, העורך הראשי של "גלובס", כשהציג את איש השנה.

במסגרת ערב הפתיחה שלועידת ישראל לעסקים של "גלובס" לשנת 2015, אמר ויגודמן כי "עבורי זוהי החזרת האמון בטבע, ספינת הדגל של הכלכלה הישראלית. הזכויות של אלי הורוביץ".

לדבריו, "לכל חברה עליות ומורדות בחיים העסקיים שלה. החוכמה לצאת מכך מהר. ב-2014 עסקנו במגננה ובבנייה. ב-2015 עברנו למתקפה בכמה חזיתות. ראשית, בתחום הרכישות והמיזוגים. הרכישה של אלרגן היא לא עוד רכישה של חברה, זוהי עסקת ענק שתחזק אותנו בשנים הבאות הן בתחום תרופות המקור והתרופות הגנריות. אלרגן הייתה העדיפות הראשונה מבחינתו מהרגע הראשון. בסופו של דבר החלטנו לרכוש את החברה שהייתה בעדיפות הראשונה. לאחר מכן המשכנו לעוד עסקה במקסיקו וביפן ולרכוש עוד טכנולוגיות. השנתיים הללו שינו את טבע באופן משמעותי ומציבות אותנו בנקודה יוצאת דופן להמשך המירוץ לשנים הבאות". ויגודמן לא שכח לפרגן "לכל האנשים המדהימים בטבע", החל מהיו"ר, חברי ההנהלה של החברה, "שמובילים כצוות את החברה", ועוד.

הוא הדגיש את התרחבותה של טבע: "כשטבע תשלים את עסקת אלרגן ניגע בכל יום בחייהם של 250 מיליון אנשים בכל העולם, שיצרכו תרופה של טבע. כלומר, אחד מכל חמישה מרשמים שיירשמו מדי יום בארה"ב יהיה של טבע, אחד מארבעה בבריטניה ואחד משמונה בגרמניה". עם זאת הוא הדגיש את מחויבותה של טבע לישראל.