דרמה אמיתית: פרק הסיום של "כפולים" ניצח ברייטינג

סדרת הדרמה של זכיינית ערוץ 2 קשת הסתיימה עם ממוצע גבוה של 736 אלף צופים לפרק

העובדה שסדרת דרמה ישראלית מקורית מובילה את טבלת הרייטינג אינה עניין של מה בכך, והיא מלמדת משהו על טעמו של הצופה המקומי, שכל-כך נהוג להשמיצו.

סדרת הדרמה "כפולים" של זכיינית ערוץ 2 קשת באה לסיומה, והפרק האחרון שלה זוכה מהזכיינית לטיפול של גמר ריאליטי, שאכן מצדיק זאת - 29.4% צפייה במשקי-בית יהודיים ו-836 אלף צופים בכלל האוכלוסייה.

הסדרה מסתיימת עם ממוצע גבוה של 736 אלף צופים לפרק - על-פי נתוני קשת מדובר במספר הצופים הגבוהה ביותר בדרמה מאז ראשית שנות האלפיים.

השבוע השיקה קשת גם את "הכוכב הבא לאירוויזיון", גרסת 2015 ל"כוכב נולד" שהפכה "לכוכב הבא", ובמידת מה השם הטרי מוכיח על הצטמצמות התופעה לאורך השנים ועל תהליך הפיכתה מאירוע לאומי סוחף לקדם-תחרות נישתית ודלת-עניין בשנים האחרונות.

אמנם תוכנית פתיחת העונה של "הכוכב הבא" אמש (מוצ"ש) גרפה מספר צופים יפה מאוד, 858 אלף צופים, אשר הציב אותה בראש רשימת התוכניות הנצפות של השבוע, אולם בכל הקשור לרייטינג (אחוזי צפייה במשק- בית יהודיים), זו השנה השלישית שבה חווה התוכנית ירידה בנתונים.

נתוני הצפייה של פרק השקת העונה, עם אסי עזר ורותם סלע, עמדו על 28.6% צפייה, לעומת 30.5% אשתקד,ו-32.6% לפני שנתיים.

בקשת זיהו את התופעה, ומעונה לעונה ניכרת גם רמת ההשקעה בהפקה. כך, המעבר הדרמטי ביותר היה ביטול השידור החי, שאפיין את הפורמט בראשיתו. כעת, נדמה שקוצצה עלות ההפקה בעשרות אחוזים, כדי להלום את ציפיות הרייטינג.

מול ה"כוכב הבא לאירוויזיון" שודרה בערוץ 10 תוכנית נוספת של "גב האומה", עם 12.1% יציבים וטובים לערוץ. "בייבי בום", תוכנית הדגל של ערוץ 10, נפגעת מהצלחת "כפולים" ממול, ויורדת ל-13.6%.

התוכנית המצליחה ביותר של הערוץ כרגע היא "פנים אמיתיות" עם אמנון לוי, שפתחה עונה עם 15.2% צפייה. "המקור" של רביב דרוקר וברוך קרא ניצבת איתנה על נתוני עונה חזקה - 11.4% צפייה.

מעל כל אלה, התוכנית היציבה ביותר על המסך, "הישרדות הונדורס" של זכיינית ערוץ 2 רשת, חווה ירידה קלה בנתונים השבוע.

רייטינג
 רייטינג