דיווח: דאע"ש הבריח לאירופה נשק להשמדה המונית

הדיווח ב"סאנדיי אקספרס" מתבסס על מסמך שנכתב בפרלמנט האירופי והגיע לידי העיתון. במסמך נכתב בין היתר כי "דאע"ש מתכנן להשתמש בנשק להשמדה המונית במתקפה עתידית שלו"

דאע"ש / צילום: רויטרס
דאע"ש / צילום: רויטרס

דאע"ש ישתמש בנשק להשמדה המונית במתקפת הטרור הבאה שלו באירופה - כך מזהיר העיתון הבריטי "סאנדיי אקספרס", שמדווח כי ארגון הטרור הצליח להבריח לאירופה נשק כימי ונשק ביולוגי.

הדיווח מתבסס על מסמך שנכתב בפרלמנט האירופי והגיע לידי העיתון. במסמך נכתב בין היתר כי "דאע"ש מתכנן להשתמש בנשק להשמדה המונית במתקפה עתידית שלו".

את המסמך כתבה האנליסטית ביאטריס אימנקפ (Beatrix Immenkamp) לאחר מתקפת הטרור בפריז בחודש שעבר. לדבריה, דאע"ש גייס מאות פיזיקאים, כימאים ומומחי מחשב במסגרת המאמץ לשים ידו על נשק להשמדה המונית. במסמך צוין גם כי מדי שנה נרשמות כ-150 מקרים של הברחות חומרים רדיולוגיים.

המסקנה הכי מטרידה במסמך מנוסחת כך: "חומרים כימיים, ביולוגיים, רדיולוגיים וגרעיניים הוברחו בחשאי לאיחוד האירופי. דוחות מודיעין של האינטרפול מעידים על מספר ניסיונות לרכוש או להבריח חומרים כאלה".

רוב וויינרייט (Rob Wainwright), העומד בראש האינטרפול, אמר לאחר מתקפת הטרור בפריז כי "אנחנו מתמודדים עם ארגון טרור בינלאומי מאוד רציני, מיומן, בעל משאבים ונחוש אשר פעיל היום ברחובות אירופה. זהו האיום הכי גדול לאירופה מזה 10 שנים".