פרופ' אבי שמחון ימונה ליו"ר המועצה הלאומית לכלכלה

פרופ' שמחון הוא המועמד של רה"מ נתניהו לתפקיד, במקום יוג'ין קנדל שפרש

ד``ר אבי שמחון, יועץ כלכלי לשר האוצר / צלם איל יצהר
ד``ר אבי שמחון, יועץ כלכלי לשר האוצר / צלם איל יצהר

פרופ' אבי שמחון הוא מועמדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד יושב ראש המועצה הלאומית לכלכלה במקום פרופ' יוג'ין קנדל שפרש לאחרונה. ל"גלובס" נודע כי נתניהו נפגש עם שמחון בשבוע שעבר על מנת לדון עימו על התפקיד המוצע.

שמו של שמחון עלה כמועמד אפשרי לתפקיד כבר ביולי, כשפרופ' קנדל הודיע על פרישתו בתום שש שנות כהונה. מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר שמונה לאתר מועמדים לתפקיד פנה למספר כלכלנים בכירים, אך נענה בשלילה. שמחון נחשב לאחד הכלכלנים הבכירים הבודדים בישראל המזוהים פוליטית עם השקפת עולמו של נתניהו.

שמחון (56), המלמד באוניברסיטה העברית משנת 1994, הוא בעל דוקטורט מאוניברסיטת מינסוטה בארה"ב (המזוהה עם הזרם הניאו-ליברלי). בשנת 2010 מונה לעמוד בראש הוועדה המייעצת לשר האוצר ד"ר יובל שטייניץ במקום פרופ' עומר מואב. תחומי התמחותו של שמחון הם מאקרו-כלכלה, כלכלת ישראל ושחיתות במקומות עבודה. בבחירות 2012 התמודד שמחון בפריימריז של הליכוד והוצב במקום ה-53 ברשימת הליכוד-ישראל ביתנו לכנסת.

במאמר שפרסם בתחילת השנה ("נתניהו - הרפורמטור הגדול ביותר שהיה לישראל", דה מרקר, 21.2.15), כתב שמחון כי "יש חמש רפורמות דרמטיות שנתניהו יזם והעביר, שכל אחת מהן גדולה יותר מכל מה שעשה אי-פעם מישהו במדינת ישראל (להוציא אולי את משה ניסים שלא קיבל את מקומו הראוי בהיסטוריה הכלכלית של מדינת ישראל): קיצוץ קצבאות הילדים, הוצאת קופות הפנסיה מההסתדרות, רפורמת בכר, מיסוי סקטור הגז והמחצבים, וחוק הריכוזיות".