מעתה: גם עולי צפון אפריקה ועיראק יהיו זכאים להטבות כספיות

לא רק ניצולי השואה: משרד האוצר הודיע כי עולי מרוקו, אלג'יריה ועיראק יהיו זכאים להטבה בסך 3,600 שקל בשנה לפטור מתשלום ברכישת תרופות

משה כחלון / צילום: אוריה תדמור
משה כחלון / צילום: אוריה תדמור

לא רק לניצולי שואה: מעתה גם ישראלים שעלו ממרוקו, אלג'יריה ועיראק יהיו זכאים להטבות. שר האוצר משה כחלון וסגן שר האוצר יצחק כהן החליטו על מתן ההטבות, "מתוך הכרה בסבלם כמי שחוו התנכלויות אנטישמיות וגזעניות בתקופת מלחמת העולם השנייה, ולאור העובדה שאינם זכאים לתגמולים או להטבות לפי חוק נכי רדיפות הנאצים או חוק הטבות לניצולי שואה. כמו כן החליט השר להכיר במי שביצע עבודות בכפייה כזכאים לזכויות של נכי רדיפות הנאצים", כך נמסר בהודעת האוצר.

ההטבות הן ליוצאי מרוקו ואלג'יריה שסבלו הגבלות בתחומי חיים שונים במסגרת שלטון וישי בתקופה הרלוונטית, וכן ליוצאי עיראק שחוו את אירועי הפרהוד ובמסגרתם סבלו ממעשי אלימות שננקטו נגדם או שחזו במעשי אלימות.

הללו יהיו זכאים, לפנים משורת הדין, למענק הטבות שנתי בסך 3,600 שקל ולפטור מלא ברכישת תרופות מרשם הכלולות בסל שירותי הבריאות.

בנוסף, הוחלט כי מי שביצע עבודה בכפייה, על פי צו שלטוני שהוצא נגד יהודים, במשך תקופה רצופה ומשמעותית והיה צפוי לעונש לולא ביצע אותה, ואשר אילולא עלה לאחר 1.10.1953 היה זכאי לתגמולים לפי חוק נכי רדיפות הנאצים - יהיה זכאי, לפנים משורת הדין, לכל הזכויות להן זכאים נכי רדיפות הנאצים.