איציק שמולי בכה בכנסת: "זורקים את הקשישים לכלבים"

איציק שמולי בראיון לגלי צה"ל: "מדובר בהונאה של חברות הביטוח באישור של האוצר. זה הביא אותי לדמעות כי את רואה איך מדינת ישראל מסתכלת ומתעללת בקשישים הסיעודיים.  פשוט לוקחים קבוצה ענקית של גימלאים ששילמו עשרים ו-30 שנה לחברות הביטוח וזורקים אותם לכלבים"

איציק שמולי / צילום: תמר מצפי
איציק שמולי / צילום: תמר מצפי

מחדל הביטוח הסיעודי שוב עלה היום לדיון בוועדת הרווחה של הכנסת שדנה ברפורמה בביטוח הסיעודי. במהלך הדיון פרץ חבר הכנסת איציק שמולי בבכי.

הרפורמה המתוכננת של אגף שוק ההון באוצר בראשות דורית סלינגר, שהחלה עוד לפני כניסתה לתפקיד, מכוונת לחיסול הביטוחים הסיעודיים הקולקטיביים לחוסכים שאינם חברי קופות חולים, ובתמורה לאפשר לאלה להצטרף לביטוחים הסיעודיים של הקופות.

בראיון לגלי צה"ל אמר שמולי כי "זה כואב לי מאוד בגלל שגם סבתא שלי נפלה בפח הזה ולא קיבלה את מה שמגיע לה מחברת הביטוח למרות שהיא שילמה על הביטוח במשך כ-30 שנה. יש סעיף יציאה שחברות הביטוח יכולות לנצל כל כמה שנים והן כמובן מנצלות אותו ואז חלק מהקשישים נפגעים והם לא מודעים לזה בכלל, כמובן בדיוק ברגע שהם צריכים את התמיכה של הביטוח".

"חברות הביטוח מימשו את הסעיף הזה, האותיות הקטנות, שאנשים זקנים לא מודעים אליו וסבתא שלי נפלה בפח הזה. מדובר ביותר ממיליון ישראלים שנפגעים מזה. מדובר בהונאה. זה הביא אותי לדמעות כי את רואה איך מדינת ישראל מסתכלת ומתעללת בקשישים הסיעודיים. פשוט לוקחים קבוצה ענקית של גימלאים ששילמו עשרים ו-30 שנה לחברות הביטוח וזורקים אותם לכלבים. זה פשוט לא יאמן".

שמולי אמר עוד כי "מדובר בביטוחים דרך מקום העבודה ולא באלה שמבוטחים דרך קופות החולים. כרגע המתווה הוא 'פיתרון מחורבן'. כרגע האוצר מתכוון לטפל רק בקשישים סיעודיים המבוגרים ביותר שחברות הביטוח ברחו להם. וגם כאן מציעים להם לשלם 9 חודשים ראשונים ורק אחרי זה חברת הביטוח תשלם רק כ-4,000 שקל בחודש למי ששרד את זה. זה לא יקרה וזה לא מקובל". 

הוא הוסיף: "הכשל הוא גם של אגף שוק ההון באוצר ולא רק של חברות הביטוח כי הוא איפשר לחברות הביטוח למכור את זה. מכרו לאנשים פוליסה סיעודית לגיל 30 עם אפשרות יציאה כל כמה שנים. הייתה כאן הונאה ומשרד האוצר אפשר את זה".