שאלה חטופה

הסיפורים המשפחתיים, כמו אלה שמוצגים ב"פנים אמיתיות", הם לעולם לא שחור-לבן

"פנים אמיתיות", יום ב' 21:15, ערוץ 10 

בשבוע שעבר פתח אמנון לוי עונה חדשה של "פנים אמיתיות" עם סיפור על אישה שנמלטה מהארץ עם בנה, אחרי שלטענתה חשה מאוימת מבן זוגה, אבי בנה - שחזר בתשובה והתחזק מיום ליום.

הסיפורים המשפחתיים הללו הם לעולם לא שחור-לבן: לא רק שלכל צד הגרסה שלו, אלא שמנקודת מבטו, כל אחד מהם מרגיש צודק.

זה בסדר גמור שאמנון לוי בחר לספר את הסיפור ולא לנקוט עמדה ולבחור צד, אבל בואו ונניח לרגע שמדובר היה לא בחב"ד אלא בכנסייה הסיינטולוגית. האם גם אז הייתה מידת ההבנה לסבלו של האב כה גדולה - או שהיינו משבחים את תושייתה של האם שהצילה את הילד מציפורני "הכת"?

למרבה הצער, גם אמנון לוי נפל כאן בפח ה"יידישקייט": אם לא הייתי בטוח היכן נמצא ליבו בסיפור הזה, קיבלתי תשובה בשם שבו בחר לקרוא לפרק: "החטיפה". אילו תגובות היה מקבל לו היה בוחר לקרוא לו "ההצלה", אני יכול רק לשער.

המזכירה

"מזכירות המדינה" - כוח לנשות העולם, יום ב' 21:05, ערוץ yes דוקו 

מדלן אולברייט, קונדוליסה רייס והילארי קלינטון העניקו ניחוח נשי לתפקיד שלדעת רבים הוא מספר 2 בעולם אחרי נשיא ארצות-הברית. הסרט הזה בודק מה הן חושבות על מעמד האישה בעולם הפוליטי, על יכולתה להשפיע וכמובן - גם על המאבק המגדרי: האם נשים יכולות באמת לשנות את המציאות בה אנחנו מתפעלים מהעובדה ששלוש מהן מילאו וממלאות את התפקיד החשוב.

במקרה של הילארי קלינטון, התשובה ברורה: היא רוצה להיות נשיאה (ולמרות שהיא אינה מפסיקה להבקיע שערים עצמיים במהלך הקמפיין שלה, אפשר בהחלט שהיא תהיה), עניין שמובנה בתפיסת העולם הדמוקרטית-ליברלית שלה.

העמדה של אולברייט ורייס מעניינת מעט יותר, בהיותן רפובליקניות שמייצגות ציבור תומכים בעלי השקפת עולם שמרנית יותר.

בכל אופן, סביר להניח שכפי שהעובדה שגבר שחור כבש את הבית הלבן לא מונעת מהמשטרה ברחבי ארצות-הברית ללחוץ בקלות על ההדק כשחשוד כהה-עור נמצא על הכוונת - כך אפילו כיבוש מצודת הכוח האולטימטיבית הזאת בידי אישה לא תסיים את האפליה המגדרית. לכל היותר, וזה בפירוש לא מעט, היא תגרום ליותר נשים צעירות להאמין בכוחן להצליח. 

* ציון: 8 

משאלת מוות

"לעזוב את לאס וגאס", יום ב' 22:00, ערוץ הוט דרמה 

פתחנו בגבר נטוש, ועם גבר נטוש גם נסיים. אם יש למישהו כוח לסרט מדכא ואפל, מוטב כבר שיבחר בסרט הזה.

ניקולס קייג' הוא תסריטאי שאשתו עזבה אותו עם בנו, וכתגובה הוא מחליט לעבור לעיר ההימורים והחטאים ולשתות את עצמו למוות. אליזבת שו היא הזונה בעלת לב הזהב שמנסה לגאול את עצמה מחייה האומללים דרך הצלתו של קייג' האומלל.

התוצאה מדכאת למדי, אבל גם יפה ומסוגננת. 

* ציון: 8