EMG מבהירה: הפיצוי שנקבל ממצרים עומד על 324 מיליון דולר

החברה מגיבה לפסק הבוררות שפורסם אתמול ולפיו חברות גז מצריות יפצו את חברת החשמל בכ-1.8 מיליארד דולר בגין הפסקת הגז ממצרים ■ באמצעי התקשורת פורסם כי EMG תקבל 288 מיליון דולר, אך החברה הודיעה כאמור כי הפיצוי יהיה גבוה יותר

פיגוע בצינור הגז של EMG / צילום: רויטרס
פיגוע בצינור הגז של EMG / צילום: רויטרס

חברת EMG מגיבה לראשונה על פסיקת הבוררות שהורתה לחברות גז מצריות לפצות את חברת החשמל ואותה בגין הפסקת הגז ממצרים ב-2011. בהודעה שהופצה היום בלונדון, מצרים וישראל מטעם קונסורציום עורכי הדין הבינ"ל של EMG, מבהירה החברה כי סכום הפיצויים המגיעים לה עומדים על 324 מיליון דולר, ולא 288 מיליון דולר כפי שדווח בעיתונות הזרה.

"פסק הבוררות מצא את פנייתה של EMG לבוררות ICC בז'נבה כמוצדקת למול התנגדויות שהציגו EGPC  ו- EGAS (חברות הגז המצריות ה.כ). הוא קבע כי EGPC ו-EGAS התכחשו הן להסכם מכירת הגז הכללי עם EMG והן להסכם המשולש שבין EMGEGPC /EGAS וחברת החשמל המכסה את כמויות הגז שנמכרו לחברת החשמל", כותבת החברה.

נסביר, כי הפיצויים שקיבלה EMG הם בגין כמויות הגז אותם רכשה חברה החשמל, ולא בגין גז שרכשו לקוחות אחרים בישראל. אלה עומדים עדיין על הפרק בבוררות אחרת. עוד יצוין, כי גם ביחס לפיצויים בגין הסכם חברת החשמל תיתכן פסיקה נוספת בבוררות שנייה.

עוד מצוינת החברה בהודעתה, כי היא ממשיכה בניהול התביעות נגד החברות המצריות במסגרת הליך בוררות אחר, "לרבות ביחס למרבית כמויות הגז, שלא הוסדרו במסגרת פסק הדין של ה-ICC".

את EMG מייצג עו"ד ניב סבר ראש מחלקת הגבלים עסקיים, אנרגיה ופרטיות במשרד מ.פירון ושות'.