חילוקי דעות: עיכוב בפרסום מחירי הטלפוניה של בזק

ייתכן שחילוקי הדעות ייפתרו בשעות הקרובות והשימוע יפורסם או היום או מחר ■ המחלקה המשפטית במשרד דורשת שהסדר המחירים החדש יהיה תקף לשנה ובזק מתנגדת

סטלה הנדלר / צילום: יחיאל ינאי
סטלה הנדלר / צילום: יחיאל ינאי

חילוקי דעות של הרגע האחרון מעכבים את פרסום השימוע הציבורי בנושא מחירי השימוש בטלפוניה של בזק. יחד עם זאת לא מן הנמנע שבשעות הקרובות או מחר בבוקר הנושא ייפתר למגינת ליבה או לשמחתה של בזק כאשר המחלוקת מתמקדת בשאלת התקופה שהסדר המחירים החדש יעבוד.

ל"גלובס" נודע שבזק מתנגדת לכך שמועד ההסדר החדש לקביעת מחירי השימוש בטלפוניה שלה יהיה לתקופה של שנה, אך מנגד משרד התקשורת התחייב על כך בבג"ץ ולכן המחלקה המשפטית במשרד התקשורת עומדת על כך שההסדר אכן יהיה תקף לשנה, ולאחר מכן בזק תספק שירותי טלפוניה במחיר ובמתכונת שקבע המשרד.

חילוקי הדעות סביב הנושא של תוקף ההסדר הזמני מקשים מאד מפני שהמשרד בדרכו מוטה לטובת בזק ולדברי מקורות במשרד מתייעץ ומבקש אישורים מהחברה לכל צעד וצעד במסגרת פרסום השימוע. בזק מתנגדת לפרסום המחירים ולהסדר לתוקף של שנה כי היא לא מוכנה לקבל את עמדת המשרד למחירי שימוש בטלפוניה שלה.

המחירים שיפרסם המשרד במסגרת השימוע יהיו לדברי מקורות במשרד גבוהים במאות אחוזים מהמחירים המקוריים והם לא יתבססו על עלויות. כלומר, בניגוד לעמדת הדרג המקצועי במשרד, המחירים יהיו מחירי החבילות הקיימות של בזק מינוס שיעור הנחה שיהיה בהיקף שבין 25%-40% ממחירי בזק היום. לכאורה המחיר נשמע אטרקטיבי אבל הוא לא, כיוון שלעומת המחיר המקורי שקבע המשרד של 10 שקלים ל-300 דקות (7 שקלים לקו ואגורה לדקה) המחירים שיוצגו בשימוע יהיו גבוהים כאמור בעשרות אם לא במאות אחוזים מהמחירים שנקבעו במקור במסגרת העבודה הכלכלית שעשה המשרד.