ייצוגית נגד רשות מקרקעי ישראל: ממשיכה לגבות 18% מע"מ

לפי התביעה, רמ"י לא השיבה לציבור את הסכומים העודפים אשר שולמו מתחילת אוקטובר השנה ■ הערכות: רמ"י אמורה להחזיר לציבור כ-10 מיליון שקל

מינהל מקרקעי ישראל / צילום: איל יצהר
מינהל מקרקעי ישראל / צילום: איל יצהר

בקשה לתביעה ייצוגית נגד רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) הוגשה היום (ג') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב. התביעה עוסקת בתשלום מע"מ לרמ"י בשיעור של 18%, זאת לאחר הפחתת שיעור המע"מ ל-17% בראשית אוקטובר השנה. לפי התביעה, רמ"י לא השיבה את הסכומים העודפים אשר שולמו ביתר או שלא כדין לידי ציבור המשלמים.  

על-פי הנטען בתביעה, במסגרת פעילותה כעוסק גובה רמ"י תשלומים שונים, כגון דמי חכירה, דמי היוון, דמי היתר, דמי פיצול, שאליהם מתווסף מס ערף מוסף, אשר משולם באמצעות שובר תשלום המיועד לתשלום עתידי בתוך תקופה של 90 ימים, ואשר בו נאמר כי "מסמך זה ישמש קבלה/חשבונית מס משהוטבעה עליו חותמת הבנק". כלומר, המסמך אינו מהווה חשבונית מס, אלא רק לאחר תשלום בבנק של הסכום הנקוב בו. 

התובעת טוענת כי בעקבות הפחתת שיעור המע"מ מתחילת אוקטובר 2015, מ-18% ל-17%, היה על המשיבה להנפיק ולשלוח מיוזמתה שוברי תשלום מתוקנים שבהם יחושב סכום המע"מ לפי 17% ולא לפי 18%; או לפחות להשיב לידי ציבור המשלמים את הסכומים העודפים ששולמו על-ידם לאחר מועד ההפחתה. 

במסגרת התביעה מתבקש בית המשפט להורות לרמ"י להשיב לידי ציבור המשלמים את כל הסכומים העודפים אשר שולמו על-ידם לאחר מועד הפחתת המע"מ, סכומים אשר לפי הערכת התובעת מסתכמים בכ-10 מיליון שקל. 

התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין דורון רדעי וניצן גדות ממשרד רדעי-גדות, העוסק בתחום התובענות ייצוגיות, יחד עם עו"ד מיכל זילברשטיין ממשרד ד. פוטשבוצקי, שהוא משרד מוביל בתחום המסים.