עסקת ענק לחברה ישראלית בשוק הסולארי העולמי

ריוגלס מבית-שמש רוכשת את ענקית האנרגיה הסולארית הגרמנית "שוט סולאר" בהיקף מוערך של עשרות מיליוני אירו

חברת ריוגלס / צילום: חברת ריוגלס
חברת ריוגלס / צילום: חברת ריוגלס

חברת ריוגלס הישראלית חתמה אמש (ג') על הסכם לרכישת חברת שוט סולאר הגרמנית, המתחרה הגדולה ביותר שלה והשחקן המרכזי בשוק התרמו-סולארי עד כה. בכך משלימה ריוגלס עסקה שנייה בתוך פחות משנתיים, לאחר שבדצמבר 2013 רכשה את פעילות הקולטים התרמו-סולאריים מסימנס.

היקף העסקה לא נמסר, אולם בשוק מעריכים אותו בכמה עשרות מיליוני אירו. 

העסקה כוללת את רכישת מפעל שוט בספרד ואת כל נכסי החברה ממפעלי החברה בארה"ב ובגרמניה, לרבות כל הפטנטים והקניין הרוחני של החברה. שוט סולאר הוקמה בשנת 2007 ועד סוף 2013 סיפקה כבר כ-70% משוק הקולטים התרמו-סולארי העולמי, כאשר 30% הנותרים סופקו ע"י סימנס (לאחר שזו רכשה את סולל בשלהי 2009). למעשה,

בעבר רכשה סימנס את סולל ב-400 מיליון דולר לאחר שלא יכלה לרכוש את שוט סולאר. כעת, משמעות העסקה הנוכחית היא שריוגלס משתלטת על שוק יצרני המתקנים התרמו-סולאריים.

"זו עסקה חסרת תקדים במימדיה ובהשלכות שלה על התעשייה", אמר און פניג, מנכ"ל ריוגלס. "העסקה תחזק את כושר התחרות של ריוגלס בשוק הסולארי העולמי, שוק תחרותי שעובר שינויים תכופים בשנים האחרונות. באמצעות הרכישה נשלש את יכולת הייצור שלנו ובכך נהפוך ליצרן הקולטים התרמו-סולאריים הגדול ביותר בעולם, עם יכולת ייצור של למעלה מ 1.4 ג'יגה-וואט בשנה של חשמל ירוק".

2015 הייתה שנה מוצלחת לריוגלס: החברה נבחרה כספק המועדף בכל הפרויקטים התרמו-סולאריים שנחתמו בעולם השנה ובפרויקטים המיועדים להתבצע בשנת 2016 בהיקפים של מאות מיליוני שקלים, בין היתר בצפון ודרום אפריקה, בישראל (פרויקט אשלים) ובפרויקטים נוספים ברחבי העולם.

בעקבות העסקה הנוכחית תשלש ריוגלס את מצבת כוח-האדם שלה ליותר מ-300 עובדים, שיועסקו במפעלי החברה בישראל ובספרד תחת ההנהלה הישראלית הממוקמת בבית-שמש.

כחלק מתהליך אינטגרציה של הטכנולוגיות של שתי החברות הממוזגות אותו מתכננת ריוגלס להוציא לפועל עם השלמת הרכישה, המפעל בבית-שמש יגדל ויושקעו בו 20 מיליון שקל נוספים להרחבת קווי הייצור.