יונייטד הודחה מהצ'מפיונס? הנזק הכלכלי מינורי (עד לא קיים)

על-פי ה"גרדיאן", אומדן ההפסד של קבוצת הפרמיירליג, בעקבות ההדחה אל הליגה האירופית - הוא 5 מיליון ליש"ט בלבד ■ את 2015/16 צפויים "השדים האדומים" לסיים עם הכנסות של למעלה מחצי מיליארד ליש"ט

וולפסבורג מדיחה את מנצ'סטר יונייטד מליגת האלופות / צלם: רויטרס
וולפסבורג מדיחה את מנצ'סטר יונייטד מליגת האלופות / צלם: רויטרס

מנצ'סטר יונייטד אמנם הודחה אתמול (ג') מליגת האלופות לאחר הפסד 3-2 לוולפסבורג בגרמניה, ולא תשתתף במשחקי הנוקאאוט של המפעל העונה. אך לפחות מבחינה כלכלית - "השדים האדומים" לא צפויים להינזק בצורה משמעותית.

ה"גרדיאן" מפרסם כי ראשי המועדון מעריכים את הנזק ב-5 מיליון ליש"ט בלבד. זאת בשל ההכנסות שכן ייכנסו לקופת הקבוצה בגין ההשתתפות במפעל המועדונים המשני של אופ"א - הליגה האירופית, שהן אמנם נמוכות משמעותית לעומת אלו שנרשמות בצ'מפיונס - אך במקביל "תהנה" יונייטד מחיסכון בבונוסים שהייתה אמורה לשלם לשחקניה עבור התקדמות בשלבי הנוקאאוט של האלופות. במקביל, במועדון מעריכים כי גם ההוצאות הלוגיסטיות (טיסות ובתי מלון לדוגמה) יהיו נמוכות יותר בליגה האירופית.

כמובן שנזק של 5 מיליון ליש"ט אינו סכום קטן במונחים של רוב מועדוני הכדורגל בעולם, אך לא במקרה של יונייטד: בקבוצה מעריכים כי יסיימו את עונת המשחקים הנוכחית עם הכנסות שיא של למעלה מחצי מיליארד ליש"ט, בין היתר בשל כניסתו ב-2015/16 לתוקף של חוזה העתק עם אדידס (כ-750 מיליון ליש"ט ל-10 שנים).

בעונת 2014/15, בה יונייטד לא שיחקה במפעל אירופי (זכר ל-2013/14 בה סיימה רק במקום השביעי בפרמיירליג), הכניסה יונייטד סך של 395.1 מיליון ליש"ט. ב-2013/14 הכנסותיה עמדו על 433.1 מיליון ליש"ט.