מינהלת הכדורסל דורשת 35.1 מ' ש' ל-3 עונות על זכויות השידור

המינהלת, שכיום מקבלת כ-10 מיליון שקל בשנה עבור הזכויות, מעוניינת להקפיץ את הסכום בכ-17%

שמואל פרנקל יו"ר מינהלת הליגה בכדורסל / צילום: עודד קרני, מינהלת הליגה
שמואל פרנקל יו"ר מינהלת הליגה בכדורסל / צילום: עודד קרני, מינהלת הליגה

במקביל למכרז שידורי הליגה בכדורגל המתנהל בימים אלה, גם מינהלת הליגה בכדורסל הוציאה לדרך את המכרז לשידורי ליגת העל בכדורסל ל-3 עונות המשחקים הבאות (2016/17-2018/19).

מחיר הסף אותו דורשת המינהלת עומד על מינימום של 11.7 מיליון שקל לעונה, ובמצטבר 35.1 מיליון שקל לכל תקופת ההסכם. הדד-ליין להגשת ההצעות למכרז נקבע ליום חמישי הבא, 17 בדצמבר. המינהלת דורשת התחייבות לשדר את המשחקים בכל תקופת ההסכם.

מחיר הסף להשתתפות במכרז אותו דורשת המינהלת גבוה בכ-17% בהשוואה לסכום אותו היא מקבלת כיום עבור שידורי הליגה, ושמסתכם העונה (2015/16) ב-10 מיליון שקל.

נכון להיום מפוצלת חבילת השידורים של ליגת העל בכדורסל בין 3 גופים - ערוץ 1, המשדר את המשחק המרכזי עבור 6 מיליון שקל; ערוץ הספורט, המשלם על יתר המשחקים 3.5 מיליון שקל; ומערוצי האינטרנט השונים מקבלת המינהלת עוד כ-500 אלף שקל עבור שידור תקצירי המשחקים באינטרנט.

מבחינת תנאי המכרז, המינהלת דורשת כי למעט משחק אחד - כל יתר המשחקים ישודרו בערוץ פתוח לצפייה, ובכלל זה גם המשחק המרכזי.

מאחר שמצבה של רשות השידור, המשדרת ב-3 העונות האחרונות את המשחק המרכזי בליגה בכדורסל, לא ברור, וייתכן כי ערוץ 1 לא יוכל להגיש הצעה בשל כך עד לדד-ליין שנקבע - הכניסה המינהלת סעיף שמאפשר לה למכור את הזכויות לערוץ 1 בשלב מאוחר יותר. במקרה כזה, כך נכתב בתנאי המכרז, שומרת לה המינהלת את הזכות לרכוש מהגוף שיזכה במכרז רק את המשחק המרכזי עבור סכום של 6 מיליון שקל בעונה, ולמכור אותו הלאה.

יש לציין כי תמלוגי זכויות השידור מהווים העונה כ-30% מהכנסות מינהלת הליגה, ומרכיב ההכנסה השני של הליגה אחרי הסכם השיווק עם הטוטו העומד העונה על 14 מיליון שקל.