בורשטיין נגד מיכאל גולן: "הוא תובע כדי להשתיק את הביקורת"

אברשה בורשטיין, מנכ"ל מירס לשעבר, מגיב לתביעת דיבה שהגישה נגדו גולן טלקום ■ טוען בכתב ההגנה כי מיכאל גולן הפר את רישיונו בצורה ברורה ומכר שירותי סלולר במחירים פיקטיביים

אברשה בורשטיין/ צילום: איל יצהר
אברשה בורשטיין/ צילום: איל יצהר

אברשה בורשטיין, מנכ"ל מירס לשעבר, שנגדו הגישה חברת גולן טלקום תביעת דיבה, הגיש כתב הגנה לבית משפט השלום בתל-אביב.

בורשטיין כופר בכל הטענות של גולן טלקום וטוען בכתב ההגנה כי גולן, אשר מודעת היטב להפרת תנאי הרישיון מצדה, הגישה נגדו תביעה בראש ובראשונה על-מנת לסתום פיות ולמנוע דיון ציבורי, אשר הולך ותופח בעת האחרונה, שעניינו הפרתה את תנאי הרישיון שלה ואי-עמידתה בתנאים אשר נקבעו על-ידי משרד התקשורת בסוגיות שונות ובין היתר בהיעדר השקעה מספקת מצדה בהקמת תשתיות כנדרש.

עוד נכתב בכתב ההגנה: "בנוסף נועדה התביעה ליצור הסחת דעת ומיסוך סביב האמת בדבר פירוק אתרים, הפרת תנאי הרישיון ומצבו הקשה של שוק הסלולר באופן כללי - שהתובעת גולן כלל לא טורחת להכחיש בתביעתה".

תביעת הדיבה של גולן הוגשה נגד בורשטיין בעקבות פרסום מכתב ששלח לראש הממשלה בנימין נתניהו, בתוקף תפקידו כשר תקשורת, ולמנכ"ל משרדו, ובו הוא טען כי גולן מפירה את הוראות הרישיון שלה בצורה ברורה, ומשרד התקשורת אינו אוכף את רישיונה.

בורשטיין, שמיוצג בידי עו"ד דן חי, כותב כי למרבה הצער, בשלב מסוים התובעת גמרה אומר בליבה להפסיק את הקמת התשתיות העצמאיות אותן התחייבה להקים כאמור, והחליטה על דעת עצמה להסתמך באופן קבוע על הסכם נדידה פנים-ארצי שערכה עם סלקום, תוך שהיא מפרקת את מירב אתריה הקיימים. הכול, לטענתו, בניגוד לתנאי הרישיון שנקבעו על-ידי משרד התקשורת ותוך הפרה ברורה של הרישיון ופגיעה אנושה בשוק התקשורת בישראל, וכאשר ברור שבשל כך היא לא תוכל לעמוד ביעד שנקבע ברישיונה לאבן-דרך הקרובה בינואר 2016.

"לאורך התקופה האחרונה, ידיעות חוזרות ונשנות הופיעו בעיתונות על פירוק האתרים על-ידי גולן. בדיקה שערך הנתבע באתר המשרד להגנת הסביבה, אשר מרכז את מוקדי השידור הסלולרי הפעילים של המפעילים השונים, מאששת את הדברים", נכתב בכתב ההגנה. "כך למשל, בחודש דצמבר 2012 היו לגולן טלקום 221 אתרים פעילים ועוד 600 בהליכי הקמה. 3 שנים לאחר מכן, בחודש אוקטובר 2015, נותרה התובעת עם 74 אתרים פעילים בלבד וללא אתרים בהקמה בכלל. הווה אומר, התובעת חדלה מהקמת אתרים חדשים ואף פירקה את מרבית אתריה הקיימים".

עוד כותב בורשטיין כי גולן סיפקה את שירותיה במחירים נמוכים, שאינם לוקחים בחשבון את העלויות האדירות של הקמת המתקנים ותחזוקתם ושל הסיכונים הפיננסיים הכרוכים בכך.

"מחירים אלה של גולן אינם ריאליים מזווית הראייה של מפעיל בעל תשתית. פעולותיה הובילו לירידת מחירים בלתי נמנעת ומלאכותית בענף הסלולר, שהוליכה לתוצאות כלכליות ואנושיות קשות ובין היתר: פיטורי עובדים במפעילים הוותיקים ואצל הספקים שלהם, ירידת ערכם בצורה לא מידתית, היעדר יכולתם להתחרות בבזק ובהוט, מעבר מרווחיות להפסד, דשדוש המפעילים הווירטואליים וסגירת חלקם ועוד".