תתחדשו: זרקור על כל מה שחדש ומעניין בעולם האופנה

שיתוף-פעולה הממזג אופנת רחוב עם אופנה גבוהה; השקה של חלל ביפו המשלב בגדים ורהיטים; תערוכה על תולדות נעלי הסניקרס; ספר שאצרה עורכת התכשיטים של "ווג" הבריטי; וקולקציית אביזרים מסקרנת במיוחד

יוסף / צילום: זהר שטרית
יוסף / צילום: זהר שטרית

שיתוף-פעולה: טובים השניים

המעצב רונן חן בשיתוף-פעולה עם אושיית האופנה אניה מרטירוסוב

הבחירה של רונן חן לקיים שיתוף-פעולה עם אושיית האופנה אניה מרטירוסוב, נולדה על רקע שנות היכרות ארוכות ועבודה משותפת ובעיקר מתוך הערכה של חן לסגנון האישי והייחודי של אניה, המשלב אופנת רחוב עם אופנה גבוהה במראה אנדרוגני. לתוך זה נארגו הקווים הגרפיים והנקיים שכה מזוהים עם רונן חן והתוצאה זכתה לכותרת - SPORT COTOURE. הקולקציה כוללת 13 פריטים שמדייקים את המלתחה הנשית, על טהרת סקאלת הצבעים המונוכרומטית - שחור, שמנת ואפור, עם נגיעות של כסף ומטאלי, בשילובים מקוריים של בדים אלגנטיים עם עולם הספורט, כמו טריקו או כותנה עם ניילון וסקובה המשולבים עם אורגנזה, ג'רזי ודמוי עור. לפריטי הלבוש נוספו שני תיקי עור: תיק אוברסייז כסוף בגימור קרוקו ותיק שני בסגירה מתלפפת.

טווח מחירים: 350-1,200 שקל. להשיג בחנויות "לימיטד" של רונן חן. 

רונן חן / צילום: עידו איז'ק
 רונן חן / צילום: עידו איז'ק

תערוכה: לכו על זה

תערוכת רטרוספקטיבה על האבולוציה של נעלי הסניקרס

מהמקורות הצנועים שלהם באמצע המאה ה-19 ועד נעלי ספורט גבוהות בגירסאות אינסופיות שנוצרו בעשור האחרון - נעלי ספורט הפכו לאובססיה עולמית. תערוכה חדשה שתיפתח בשבוע הבא בגלריית החווה בחולון, חוקרת את ההיסטוריה החברתית ואת המשמעות התרבותית המורכבת של הנעליים הפופלריות בקרב מיליארדי אנשים ברחבי העולם. התערוכה, הכוללת עשרות זוגות של נעלי ספורט (אוצר ניסן שור), בוחנת את האבולוציה של נעלי הספורט מראשיתם ועד תפקידם הנוכחי כסמל סטטוס וסממן עירוני: איך אימצו אמני ההיפ-הופ את נעלי אדידס בשנות ה-80? כיצד הפכו הסניקרס של ניו באלאנס לנעליים הרשמיות של חנויות ברחבי העולם ולסמל המסחרי של סטיב ג*ובס? איזה תפקיד שיחקו האולסטארס בתרבות הרוקנרול ועוד. בין היתר יוצגו עשרות דגמי סניקרס שהפכו לאגדה כמו "סטן סמית" של אדידס, נייק אייר, "ג'ק פורסל" של קונברס, ריבוק "פאמפ", "קלייד" של פומה, לצד דגמים אזוטריים יותר כשכולם יחד עזרו בדרכם לנסח את התרבות הפופולרית שאנו צורכים.

התערוכה תוצג בין התאריכים 19/2/15-12/3/16 בגלריית החווה בחולון. 

האבולוציה של נעלי הסניקרס / צילום: רן יחזקאל
 האבולוציה של נעלי הסניקרס / צילום: רן יחזקאל

ספר: ספרות יפה

Vogue the Jewellery - הוא אוסף של יותר מ-300 תמונות מרהיבות שקובצו לספר חד-פעמי

עורכת אופנת התכשיטים של "ווג" הבריטי, קרול וולטון, אצרה אוסף של יותר מ-300 תמונות מדהימות לספר חד-פעמי. חלק מהצילומים נחו להם כמעט 100 שנה במארז חבוי, כך שמדובר בחגיגה פנטסטית של תכשיטים קסומים ממאה השנה האחרונות. תמצאו בו תכשיטים רומנטיים מהאגדות, מערך מסנוור של סגנונות ומצבי רוח, תכשיטים מפוסלים וגם מפוארים וכאלה המייצגים אלגנטיות נצחית. בו-זמנית מציג הספר לראווה את עבודותיהם של מיטב הצלמים הטובים ביותר של "ווג" הבריטי: נורמן פרקינסון, מריו טסטינו, אנתוני דני, דייוויד ביילי, ססיל ביטון, ברוס וובר, טים ווקר ועוד.

מחיר: 84 דולר. הספר צפוי להגיע לחנויות הספרים ברחבי העולם באפריל 2016, אך ניתן יהיה לרכוש אותו באמזון כבר אחרי חג המולד. 

השקה: לצאת מהקופסה

יוסף מציג קולקציה משותפת של אופנה וריהוט בחלל חדש ביפו הנושא את השם "בית יוסף ויעקב"

לפני כשנה וחצי הגשים מעצב האופנה יוסף חלום ישן והתחיל לעצב רהיטים. בין אם היה זה המעבר של החנות מדיזנגוף (אחרי כ-17 שנה), לטובת מגורים בסמוך לשוק הפשפשים, או בין אם הייתה זו בעירה פנימית שסירבה להיעלם, רוח היצירתיות הוצתה בו בגדול. התוצאה: חלל חדש ביפו, שנחנך לאחרונה, הנושא את השם "בית יוסף ויעקב" (יעקב טוביאנו, חברו הטוב ושותפו העסקי הטרי). הספות, הכורסאות, וגם הטפטים וכריות הנוי בעיצובו של יוסף, חולקים את החלל המשותף עם הבגדים, וההדפסים הדיגטלים המוכרים שלו, מסגירים מיד את בעל הבית, שהרי את התחום הדיגטלי הוא חוקר כבר כמה שנים. ההשראה לקולקציית החורף הנוכחית (של הבגדים ושל הרהיטים), מקורה במסעה של מלכת שבא לירושלים לפגוש את שלמה המלך: יוסף: "מלכת שבא בדמיוני היא השילוב של חוכמה עם אצילות, יופי, מסתורין והסיפורים המופלאים המוזכרים עליה בתנ"ך, בברית החדשה, בקוראן ומעל כולם באתוס האתיופי". גולת הכותרת של הקולקציה היא השילוב של ההדפסים הדיגיטליים יוצאי הדופן ומלאי התעוזה, על הבגדים והריהוט, שיצר המעצב עם הציירת רוני בת ארנון ושיתוף-פעולה נוסף עם המאיירת הדס פרידלנד-חיון, שסיפקה לקולקציה איורים יפהפיים של טבע ובו טניקה.

טווח מחירים: 2,500-12,000 שקל. להשיג בבית יוסף ויעקב ביפו. 

יוסף / צילום: זהר שטרית
 יוסף / צילום: זהר שטרית

קולקציה חדשה: התוספת שתופסת

בקולקציית האביזרים החדשה שלה, מציגה דורין פרנקפורט פרשנות אישית ומודרנית למסורות עתיקות

מדי עונה, מעצבת דורין פרנקפורט אביזרים ותיקים בהתאמה לקולקציה, אך לאחר שהשיקה בעונה הקודמת את קולקציית הנעליים המוצלחת, החליטה להתרחב החורף עם אוסף אביזרים רחב ומרשים במיוחד ואף להציגו בנפרד. הפעם מייצג האוסף פרשנות אישית ומודרנית למסורות עתיקות. הטון העשיר של הפריטים, המשתקף בצילומי ה"טבע דומם", הוא חוט השני המקשר בין הסדרות השונות באוסף הנרחב וכל פרט בו מעצים את האפקט האצילי של המראה החורפי. בין היתר נכללים באוסף תיקי נוודים מעור פראי רך, מבחר מגוון של ענקים ומחרוזות קצרות וארוכות, המשולבות בהם פנינים ואבני חן בוהקות, צעיפים ארוגים, וכמובן סדרת הנעליים האנדורגניות.

טווח מחירים: 155-1,150 שקל. להשיג בחנויות של דורין פרנקפורט. 

דורין פרנקפורט / צילום: תמר קרוון
 דורין פרנקפורט / צילום: תמר קרוון