Y&R נגד פרסום אליקים: ביקש מביהמ"ש צו מניעה

המשרד מקבוצת WPP מבקש להורות לאליקים לא לטפל בלקוחות שהעביר אליהם במסגרת פעילותו ב-Y&R ישראל ■ אליקים: "האשמות המשרד - שקרים מצוצים מהאצבע" 

משרד הפרסום Y&R ישראל, מקבוצת הפרסום הבינלאומית WPP, הגיש בקשה לצו מניעה נגד פרסום אליקים והעומד בראשו דני אליקים.

המשרד מבקש צו המורה לאליקים לא לפנות, לטפל או לקבל כל הכנסה, במישרין או בעקיפין, מלקוחות שהעביר משרדו לחברת Y&R או התחייב להעביר לה - לפי הסכם העברת הפעילות שנחתם בין הצדדים לפני כשנה.

הבקשה הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב באמצעות עורכי הדין יוסי עבאדי ורונן אפט ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל. לאליקים ניתנו על-ידי בית המשפט 20 ימים להגיב לבקשה.

ב-Y&R מעריכים כי אליקים מצוי על סיפה של פשיטת-רגל, וכי המשרד שבבעלותו נמצאת על סף פירוק.

ל"גלובס" נודע כי אליקים עצמו ניהל בשבועות האחרונים מהלכים שנועדו לסלול את דרכו לשיתוף-פעולה עם משרד פרסום אחר. אליקים מצוי במשא-ומתן מתקדם להקמת חברה משותפת עם קבוצת הפרסום דחף, שאותה ניהל עד ליציאתו לדרך עצמאית. לחברה המשותפת אמורים לעבור לקוחותיו וכן לקוחות דחף.

"אורח חיים ראוותני ובזבזני"

דני אליקים הקים משרד פרסום עצמאי בשנת 2000, לאחר שנים ארוכות כשכיר בכיר. אולם דרכו הייתה גדושת בעיות ומכשולים, והמשרד לא צמח להיות גדול. בהמשך הגיע אליקים להסכם עם Y&R ישראל, שביקש להגדיל נפחי פעילות, ולפיו הוא יפעל כיחידה עצמאית מתוך המשרד.

בבקשה Y&R נטען כי על-פי ההסכם שנחתם בזמנו בין הצדדים, העביר אליקים ל-Y&R את לקוחות המשרד באופן בלעדי, ואף התחייב במפורש להימנע מלטפל בכל הלקוחות במשך כל תקופת ההסכם או שנתיים לאחר סיומו, מכל סיבה שהיא. במקביל להתחייבות העברת הלקוחות, קיבל אליקים הלוואה בסך מאות אלפי שקלים מ-Y&R.

מהבקשה לבית המשפט עולה כי המחאות להחזר ההלוואה לא כובדו. "אליקים ביקשו שוב ושוב לדחות את פירעון חובותיהם ל-Y&R, מחמת חשש מחדלות פירעון, עקב התנהלות אישית חסרת אחריות", נכתב בבקשה.

עוד נכתב כי "בשנת 2015 הלך והחמיר מצבם הפיננסי של אליקים, וקשייהם הכלכליים העמיקו בגלל אורח חיים בזבזני וראוותני, שהתבטא בין השאר ברכישת בית ומכוניות מסוג מרצדס ויגואר יקרים ביותר וראוותניים, מעל ומעבר ליכולתו הכלכלית של מר אליקים". 

אליקים: "שקרים מצוצים מהאצבע" 

דני אליקים מסר בתגובה כי "האשמות המשרד הן שקרים מצוצים מהאצבע, ולכן השופטת סירבה לתת להם צו מניעה".

לדבריו, את החיבור עם Y&R הוא עשה בתום-לב, מתוך כוונה לייצר ערך מוסף ללקוחותיו, אך במבחן המציאות הלקוחות הביעו אי-שביעות+רצון מהתוצרים ומהניהול.

לדברי אליקים, Y&R הוא משרד במסלול התרסקות, שלא הצליח להביא לקוחות חדשים משמעותיים שמייצרים מחזור פעילות. לטענתו, כל הנוכחות של המשרד במדיה בחודשים האחרונים היא של לקוחותיו הוא, ועזיבתו מהווה בשבילם מכה קשה, ולכן הם נלחמים בכוח להחזיק אותו גם כנגד רצונו.

לדבריו, מהלך זה לא יצלח, וכבר בימים הקרובים יוגש כתב תביעה הדורש מהם לשלם לו סכומי כסף גדולים המגיעים לו.  

לטענת אליקים, "הלקוחות הביעו אי-שביעות-רצון מהתוצרים הקריאייטיביים שכשלו במבחן התוצאה, אחרי שגררו את הלקוחות להוצאות של מיליונים, בעיקר כדי לרומם את שמו של המשרד.

"כמו כן, המשרד כשל קשות בכל הקשור לטיפול בתחום הדיגיטל, דבר שגרם ללקוחות לקבל שירות בחברות חיצוניות ולאובדן הכנסה לאליקים של מאות אלפי שקלים. גם בתחום האסטרטגי לא הייתה כל תמיכה, כתוצאה מהיעדר כוח-אדם מקצועי ולאחר פרישתו השקטה של גל בר-דעה, שהיה משכמו ומעלה".