תאגיד Bosch הגרמני יקים מרכז פיתוח בישראל

המרכז שיוקם בת"א צפוי להעסיק שישה עובדים

אווה ראשקה / צילום: איל יצהר
אווה ראשקה / צילום: איל יצהר

התאגיד הגרמני בוש (Bosch) יקים בקרוב מרכז פיתוח בתל אביב, כך נודע ל"גלובס". לחברה העולמית יש כבר מרכזי פיתוח בגרמניה, עמק הסיליקון, שנחאי, מוסקבה וסינגפור. המרכז שיוקם בישראל צפוי להעסיק שישה עובדים. נציין כי בוש משקיעה בכל שנה כ-10% מהמחזור במחקר ופיתוח - כאשר אשתקד הסכום הסתכם ב-5 מיליארד אירו.

בשנים האחרונות מרחיבה בוש את פעילותה בתחום ה-IoT (האינטרנט של הדברים). אווה ראשקה, חבר בהנהלת בוש, ביקר באחרונה בישראל על מנת לציין את שיתוף הפעולה בין בוש לבין לדיקו (Ledico), יבואנית של מוצרי בתחום הרכב בישראל.

ראשקה התייחס לעתיד של תחום ה-IoT ואמר כי "עצמים הם דוממים. אם אתה נותן להם סנסורים, ומחבר ביניהם, הם יכולים כאילו 'להרגיש' ולתקשר ביניהם. כולם יוכלו 'לדבר' איתך, וגם ביניהם. הרכבים שלנו יהפכו לאוטונומיים, המטוסים שלנו יהפכו להיות מקושרים, תקבלי התראה מראש כשעומדת להיות בעיה באיזו מכונה. המערכת תוכל להזהיר אותי שסופת חול מגיעה, ותדאג לסגירת החלונות. הבית שלך יזהה כשהמכונית שלך מגיעה, וייערך לזה. לפני שאני יוצא מהמשרד, אני אוכל לדאוג לחימום של המכונית, כך שכשאני נכנס בחורף הקפוא של אירופה למכונית, היא כבר תהיה חמה. למעשה, אני יכול לעשות את זה כבר עכשיו: להפעיל את מערכת החימום ברכב שלי, באמצעות הטלפון הסלולרי. יהיה טיפשי כמובן להפעיל את מערכת החימום בישראל, אם הרכב שלי בגרמניה, אבל יש כבר אפשרות לשלוט בזה".