פיגוע ירי בשומרון: הפצועים - מראשי המחתרת היהודית ורעייתו

בפיגוע ירי ליד אבני חפץ נפצעו שאול ניר, מראשי המחתרת היהודית בעבר, ורעייתו - לאחר ש-20 קליעים פגעו במכוניתם מרכב חולף וגרמו לאיבוד שליטה ברכב

אמבולנס של מגן דוד אדום / צילום: תמר מצפי
אמבולנס של מגן דוד אדום / צילום: תמר מצפי

כוחות צה"ל עורכים בשעות אלה סריקות נרחבות אחר הרכב שביצע את פיגוע הירי ליד אבני חפץ, בו נפצעו שאול ניר, מראשי המחתרת היהודית בעבר, ורעייתו. ניר נפצע באורח בינוני-קשה לאחר שאיבד שליטה על הרכב, ואילו אשתו נפצעה קל.

צה"ל פועל מאז הפיגוע במחנה הפליטים נור א-שמס הסמוך לטול כרם. הפלסטינים מדווחים כי כוחות צה"ל סגרו את כל הכניסות למחנה הפליטים שממזרח לטול כרם בניסיון לאתר את מבצעי הפיגוע הירי. במקביל דווח על עימותים בין הכוחות לבין מתפרעים במקום.

בני הזוג, כבני 60, נפגעו בכביש 55 לאחר ש-20 קליעים פגעו במכוניתם וגרמו לאיבוד שליטה ברכב. ניידות טיפול נמרץ של מד"א שהגיעו לזירה העניקו לפצועים טיפול ראשוני ופינו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

ניר הורשע במהלך שנות ה-80 בחברות במחתרת היהודית, שתכננה וביצעה פיגוע טרור נגד פלסטינים. בין היתר תכננו חברי המחתרת לפוצץ את כיפת הסלע בהר הבית והוצאה לפועל של פיגועי תופת באוטובוסים פלסטינים במזרח ירושלים. על ניר נגזר מאסר עולם