בעקבות ה-NFL: האם גם ה-MLB תקיים משחקים בלונדון?

מגעים מתקדמים של ליגת הבייסבול האמריקאית לקיום משחק באצטדיון האולימפי של הבירה האנגלית כבר ב-2017 ■ ה-NFL, שותפה ותיקה של לונדון - כבר אירחה 14 משחקים באצטדיון וומבלי, אליהם הגיעו 1.2 מיליון צופים

סט. לואיס קרדינלס, MLB / צלם: רויטרס
סט. לואיס קרדינלס, MLB / צלם: רויטרס

האם ענף הספורט הכל-כך אמריקאי, בייסבול, יתחיל בצעדי חדירה משמעותיים לאירופה? ה"גרדיאן" מפרסם כי המגעים בין הליגה המקצוענית MLB לחברה המנהלת את האצטדיון האולימפי בלונדון (שהחל מהעונה הבאה יהפוך לביתה הקבוע של קבוצת הכדורגל מהפרמיירליג, ווסטהאם יונייטד), המתקיימים מספר חודשים - הגיעו לכדי שלב מתקדם ביותר, וכבר ב-2017 עשוי להתקיים משחק מעונת ה-MLB הסדירה במגרש שאירח את האולימפיאדה ב-2012.

"הקומישינר רוב מנפרד מעוניין להמשיך את עבודתו של קודמו בתפקיד, באד זליג, בניסיון להתרחב לשווקים חדשים", נכתב בדיווח.

ב-MLB קיבלו השראה מההצלחה הגדולה של ה-NFL (ליגת הפוטבול האמריקאית), שקבוצותיה מתארחות כבר מספר שנים למשחקים מהעונה הסדירה באצטדיון וומבלי בלונדון. כמעט כל המשחקים הפכו לסולד-אאוט, ובסך הכל הגיעו כ-1.2 מיליון איש לצפות ב-14 המשחקים (ממוצע של 83,061 למשחק). מבחינת ה-NFL זו רק ההתחלה: ב-2016 יתקיימו שני משחקים נוספים בוומבלי, ועוד אחד בטוויקנהאם (שמארח ביום-יום בעיקר משחקי ראגבי). בנוסף, האצטדיון החדש של מועדון הפרמיירליג טוטנהאם צפוי לארח שני משחקים לפחות מדי שנה בין 2018 ל-2027.

בניגוד ל-NFL, הנוכחות הבינלאומית של ה-MLB חלשה בהרבה, למרות שבין השנים 1999-2012 קיימה 10 משחקים במקסיקו, פורטו ריקו ויפן.