"הכוכב הבא לאירוויזיון" כבשה את טבלת הרייטינג

בתוכנית המוזיקה של קשת צפו אמש 984 אלף אנשים

הכוכב הבא לאירווויזיון / צילום מסך
הכוכב הבא לאירווויזיון / צילום מסך

לא ברור אם אפשר להכריז על מהפך, אך "הכוכב הבא לאירוויזיון" של קשת כבשה בשבוע שעבר את המקום הראשון בטבלת הצפייה. 984 אלף צופים ישראלים התחברו לתוכנית ששודרה במוצאי שבת, נר שביעי של חנוכה. לאורו של החג משתנים נתוני הרייטינג, שכן הלכות הצפייה הן אחרות - הצופים מתכנסים יחד להדליק נרות, וכך בדרך כלל נתוני הרייטינג במשקי בית יהודיים יורדים, לעומת כמות הצופים בפרטים.

ניתן להניח, כי מציאות זו היא שפגעה בצפייה בפרק של "הישרדות" ששודר ביום ראשון - נר ראשון של חנוכה - ואשר הניב רק 27.7% צפייה במשקי בית יהודיים. לעומתו, הפרק ששודר ביום שלישי חזר לאונו ולנתוני הצפייה הגבוהים היציבים האופייניים של התוכנית.

"הכוכב הבא" משכה גם את נתוני הצפייה בחדשות השבת בהגשתה של דנה ויס, וזו הגיעה לנתוני הצפייה הגבוהים שלה מאז מבצע צוק איתן - 27.7% צפייה. ממול חדשות השבת עם אשרת קוטלר הסתפקה ב-8.6% צפייה בלבד. להצלחה של התוכנית של קשת וטדי - שהובילה עם נתח צפייה מוצלח של 45% - תרם גם ערוץ 10 ששידר תוכנית לקט של "גב האומה", שהגיעה ל-8.5% צפייה בלבד.

התחרות בין שני הערוצים הורגשה במיוחד השבוע. ביום רביעי "בייבי בום" שמרה על יציבות עם 13.5% ולא הייתה רחוקה מספיישל "פתחון לב" של בית הספר למוסיקה ששודר בקשת שגייס 18.7%. ביום שני הזדנבה "פנים אמיתיות" (13.6%) אחרי "המערכת" של רשת, שהגיעה לנתון הנמוך ביותר שלה העונה - 16.5% בלבד.

השבוע נפרדה קשת מ"בית הספר למוסיקה" במה שנהוג לכנות שם "מסיבת סיום". זו הניבה נתון גמר של 27.3% צפייה, נתון נמוך משתי העונות הקודמות של התוכנית, שבימיה היפים סיימה עונה עם למעלה מ-40%. אולם, ניתן לראות באמצעות שיבוצה בלוח את תפיסת העולם הפונקציונלית החדשה בקשת, לאחר שהוחלט להקריב את נתוני הצפייה שלה, בעבור הפרחת את משבצת ימי שישי השחונה.

רייטינג
 רייטינג