הכנסות פרסום אונליין בארה"ב: 15 מיליארד ד' ברבעון השלישי

המובייל צפוי להפוך השנה למדיום הדומיננטי בעולם הפרסום בדיגיטלי, עם נתח של 52.4%

הייטק מחשבים קניות און ליין /  צלם: Pablo Scapinachis/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב
הייטק מחשבים קניות און ליין / צלם: Pablo Scapinachis/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב

עוד לפני תקופת הקניות של החגים, היקף הפרסום בדיגיטל בארה"ב שובר שיאים: הוצאות הפרסום אונליין הגיעו ברבעון השלישי ל-15 מיליארד דולר - שיא כל הזמנים מאז החלה מדידת ההכנסות ב-1996, על-ידי ארגון הפרסום באינטרנט בארה"ב (IAB) ופירמת ראיית החשבון PwC ארה"ב.

על-פי נתוני הדוח הרבעוני שמוציאות שתי החברות, נרשמה עלייה של 23% בהיקף הפרסום אונליין לעומת הרבעון השלישי של 2014, אז עמדו ההוצאות על 12.2 מיליארד דולר. במקביל, נרשמה עלייה של 5% לעומת הרבעון השני השנה, שעמד על 14.3 מיליארד דולר.

"הנתונים הללו מצביעים על האמון, שמגלים מותגים ומפרסמים בשימוש בדיגיטל כדי להגיע אל הצרכנים שלהם", הסביר רנדל רוטנברג, נשיא ומנכ"ל IAB. שריל מן, סגנית הנשיא לתחום המחקר, האנליטיקס והמדידה ב-IAB, הוסיפה: "מותגים וסוכנויות מסבים יותר תשומת לב למסכים אינטראקטיביים, ובכך עוקבים אחר הצרכנים שעוברים לפלטפורמות דיגיטליות כדי לקבל מידע, בידור ומעורבות".

ב-PwC הסבירו, כי "המספרים האלה מדגימים עד כמה דיגיטל הוא חלק חשוב במערך השיווקי. מותגים מבינים שהדיגיטל מעניק את חוויה עשירה, שמושכת את הקהל של היום, בלי קשר לסביבה או לשעה במהלך היום", הוסיף דיוויד סילברמן, שותף בפירמת ראיית החשבון.

זינוק בנתוני המובייל

מגמת השינוי בפרסום הדיגיטלי בארה"ב מתיישבת ישירות גם עם החדירה החזקה של הפרסום במובייל - לתוך הדיגיטל בפרט ולתוך שוק הפרסום בכלל. נתונים, שפורסמו באחרונה על-ידי חברת המחקר eMarketer, הראו, כי השנה צפוי המובייל להפוך למדיום הדומיננטי בעולם הפרסום בדיגיטלי, עם נתח של 52.4% מכלל הפרסום. זאת, לצד נתח הולך וגובר של 16.6% מכלל הפרסום אונליין ואופליין בארה"ב.

מדובר על זינוק משמעותי במובייל, שהולך יד ביד עם מגמת ההתחזקות של היקפי השימוש בקרב הצרכנים עצמם. בעוד בישראל, למשל, התקציבים מתקשים להדביק את המקום, שבו עיני הצרכנים נמצאות, בארה"ב המגמה ברורה בהחלט. נתוני eMarketer מצביעים על עלייה של 59% לעומת 2014, שעמדה על נתח של 38.5% מכלל הפרסום אונליין. בסכומים אבסולוטיים, היקף הפרסום במובייל בארה"ב צפוי לעמוד השנה על 30.45 מיליארד דולר.

המחקר של eMarketer צופה, כי עד 2019 המובייל יהווה 70% מכלל הפרסום אונליין ו-29% מכלל שוק הפרסום בארה"ב.

התחום המוביל בפרסום במובייל הוא הדיספליי, שכולל באנרים, וידיאו, תוכן שיווקי ועוד, עם 15.55 מיליארד דולר ונתח שוק של 51%; אחריו, תחום החיפוש עם 13.62 מיליארד דולר ונתח של 44%, והשאר מתחלק סביב פרסום בהודעות SMS, בלוחות מודעות, במיילים ועוד.

פרסום אונליין
 פרסום אונליין