ההסתדרות: ביום רביעי נודיע על מועד לשביתה במגזר הציבורי

לטענת ההסתדרות, המו"מ עם האוצר בסוגיית העלאת השכר לעובדי המגזר הציבורי, נקלע למבוי סתום, כשלושה שבועות לאחר ההכרזה על סכסוך עבודה ■ ניסנקורן: "די לסיסמאות החלולות ודי לאטימות, העובדים לא גומרים את החודש"

אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי
אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי

ההסתדרות הודיעה היום (א') כי ביום רביעי הקרוב היא תתכנס כדי לאשר מועד לפתיחת שביתה כללית במגזר הציבורי במשק. זאת לאחר שהמו"מ עם משרד האוצר בנוגע להעלאת השכר במגזר הציבורי נקלע למבוי סתום, ונראה כי הצדדים לא יוכלו להגיע להסכמות.

לטענת ההסתדרות, המגזר הציבורי ממשיך להתנהל ללא הסכם מסגרת כבר כ-3 שנים, דבר שבא לידי ביטוי בשחיקת שכרם של כמיליון עובדים במגזר הציבורי.

נזכיר, על רקע כשלון השיחות עם משרד האוצר בעניין הסכם המסגרת, לפני כשלושה שבועות ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בכל המגזר הציבורי. בהמשך לקריאת יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, הצטרפו לסכסוך ולמאבק גם הסתדרות המורים וגם ארגון המורים העל יסודיים.

הצעדים הארגוניים הצפויים, לרבות האפשרות להשבתה מלאה של השירות הציבורי, יקיפו מאות אלפי עובדים ביניהם עובדי המשרדים הממשלתיים, אזרחים עובדי צה"ל, מורים, אחיות, עובדי כוח עזר, עובדים סוציאליים, תומכי רפואה ועובדי הרשויות המקומיות. יצוין כי בהמשך השבוע צפויות להתקיים בין הצדדים פגישות נוספות.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אמר היום: "כרבע מהשכירים בישראל מרוויח עד שכר מינימום ולמעלה ממחצית מהשכירים לא מגיעים בכלל לסף המס - זה מצב רע וכך נראים הדברים גם בשירות הציבורי. השכר בישראל נמוך מדי וזו אחת מהסיבות העיקריות לנתונים הקשים שראינו בדוח העוני האחרון. די לסיסמאות החלולות ודי לאטימות, העובדים לא גומרים את החודש. יש להעלות את השכר באופן מידי - זהו צו השעה".