"ביצועים עלובים": לבעלי מניות בג'קדה נמאס - והם זועמים

חברת השקעות אמריקאית המחזיקה 11.5% מהחברה הישראלית טוענת ל"חוסר כיוון והנהגה מצד ההנהלה", ודורשת למנות דירקטורים מטעמה

באחת החברות הישראליות הקטנות שנסחרות בוול סטריט מתפתח מאבק של בעל מניות מיעוט כנגד החברה, על רקע האסיפה הכללית המתקרבת (proxy fight). החברה היא ג'קדה, המספקת פתרונות תוכנה לשיפור והאצת תהליכים עסקיים, בעיקר עבור מוקדים טלפוניים. ג'קדה נסחרת מעבר לדלפק בארה"ב בשווי כמעט זניח של 15 מיליון דולר.

בסוף השבוע פרסמה ג'קדה זימון לאסיפה הכללית של בעלי המניות שלה, שתתכנס במשרדיה בהרצליה ב-15 בינואר. באסיפה יתבקשו בעלי המניות לאשר מספר נושאים שעומדים על הפרק, ביניהם בחירה של דירקטורים, אישור מענק במזומן ואופציות למנכ"ל המשותף ועוד.

הזימון כולל גם הצעות מטעם החברה, וגם מטעם בעלת מניות מיעוט, Kinetic Catalyst Partner, היוצאת נגד ההנהלה הנוכחית. נכון להיום, מייסד החברה שהוא גם יו"ר ומנכ"ל-משותף בה, גידי הולנדר, מחזיק יחד עם אחיו יוסי הולנדר ב-22.8% במצטבר מהון המניות של ג'קדה, והמנכ"ל-המשותף גיא יאיר מחזיק בעוד 2%.

"אינדיקציות לחששות"

בתחילת השנה הפכה חברת השקעות אמריקאית, Kinetic Catalyst Partner, המנוהלת על-ידי רוברט (בוב) אשטון, לבעלת עניין בג'קדה, וההחזקה הנוכחית שלה היא 11.5%. בעלי מניות נוספים כוללים את המשקיע לויד מילר (שבעבר הוביל מהלכים אקטיביסטיים בכמה חברות) שמחזיק ב-23.9%, וכן שני גופים נוספים - New Resources מאיי קיימן עם 5.5% ו-Gunar מליכטנשטיין עם 5.4%.

באוקטובר שלח בעל המניות אשטון מכתב לג'קדה, ובו דרש ממנה לגלות את הקשרים הקיימים (אם ישנם כאלה) בין האחים הולנדר לבין New Resources ו-Gunar. זאת, מחשש שלאחים הולנדר יש קשרים כאלה המאפשרים להם לשלוט בחברה תוך עקיפה של הכללים הנוגעים להחזקה של למעלה מ-25%. "בעוד שאין לנו מידע ממקור ראשון על כל עוול או דיווח מטעה... יש אינדיקציות נוספות שמצביעות על החששות האלו", נכתב במכתב של אשטון.

נוסף על כך, דורש אשטון להפריד את תפקידי היו"ר והמנכ"ל שבשניהם מחזיק הולנדר, ולמנות דירקטורים מטעם Kinetic. "זה זמן רב אנו צופים בשקט בביצועים התפעוליים העלובים של החברה ובחוסר יכולתה לייצר ערך משמעותי לבעלי המניות שלה, שאנו מייחסים לחוסר כיוון והנהגה מצד הנהלת החברה", כתב אשטון לג'קדה. הוא ציין כי הכנסות החברה צמחו ב-2014 בפחות מ-5%, ל-16.4 מיליון דולר אך ההוצאות התפעוליות קפצו ביותר מ-10%, כך שנוצר לחברה הפסד של 668 אלף דולר לעומת רווח ב-2013.

"כבעלי מניות בולטים, אנו רוצים לראות את החברה משגשגת", הוא כתב. לדבריו, לדירקטוריון תפקיד קריטי בכיוון ההנהלה ולכן הוא דורש את הפרדת תפקידי היו"ר והמנכ"ל ומינוי דירקטורים. וכך, באסיפה הקרובה יידרשו בעלי המניות לבחור בין מועמדי החברה ומועמדי בעל המניות. החברה מבקשת לאשר את מינוי אוהד צוקרמן וברק גבלינגר לדירקטוריון, ומולם ניצבים בהצבעה ראש-בראש ג'פרי סמית' ורוברט אשטון בהתאמה; נוסף על כך עומד לבחירה מטעם החברה עופר תימור.

ג'קדה מבקשת כאמור גם לאשר תשלום מענק במזומן של 100 אלף דולר ו-50 אלף אופציות למנכ"ל המשותף גיא יאיר, וכן הקצאה של 30 אלף אופציות לכל אחד מהדירקטורים.

מניית ג'קדה בשנה האחרונה
 מניית ג'קדה בשנה האחרונה