אורן ציבלין רכש את מלוא המניות במגזין "הורים וילדים"

שווי העסקה מוערך בכ-1 מיליון שקל ומי שצפויה לערוך את המגזין, היא גייל זאבי ■ ציבלין:  "העיתונים המודפסים הם אתגר יוצא דופן במציאות המשתנה של עולם התקשורת"

אורן ציבלין / צילום: דן לב
אורן ציבלין / צילום: דן לב

"ציבלין תקשורת צעירים" רוכשת את המגזין "הורים וילדים" מידי "תכלת תקשורת". זו עסקה שנייה בין החברות לאחר שהחברה בראשותו של אורן ציבלין רכשה רק לפני חצי שנה את המגזין "מעריב לנוער". שווי העסקה מוערך בכ-1 מיליון שקל ומי שצפויה לערוך את המגזין, היא גייל זאבי. 

"הורים וילדים" נוסד בשנת 1988 ולימים נמכר לקבוצת SBC ובהמשך למוטו תקשורת. כשזו קרסה, הוא נמכר על ידי מפרק הקבוצה ל"תכלת תקשורת" בבעלות עקיבא גולדבלום, אחיו ושותפו של שלמה בן צבי, מו"ל מעריב לשעבר. בתקופה זו הוטמע "להיות הורים" מגזין אחר באותו תחום בתוך "הורים וילדים". כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", ביקש תחילה ציבלין להיכנס לשותפות עם תכלת סביב המגזין, אולם בסופו של דבר הוחלט לרכוש את המגזין כולו. עם זאת, שני הגופים מחזיקים בשותפות בניהול הפעילות סביב מותגי תוכן שונים. 

"ציבלין תקשורת צעירים" כוללת בתוכה פעילות של מספר משרדי פרסום,  חברת תוכן והוצאה לאור שמפיצה את המגזינים "פודקיפוד", "זבנג", "לייק" וכאמור "מעריב לנוער". 

לדברי גייל זאבי, ששימשה כ-15 שנים כתבת במעריב והנחתה תוכניות לייף סטייל שונות, המגזין יעבור שינוי מערכתי. "תגובש נבחרת מומחים לנושאי הורות ומשפחה, הראשונה מסוגה בישראל. טווח הגילאים אליו פונה המגזין יורחב מהורות צעירה לילד הראשון, למגזין משפחתי, המיועד גם להורים מנוסים המתמודדים עם גידול בני נוער". 

ציבלין עצמו מסר, כי "העיתונים המודפסים הם אתגר יוצא דופן במציאות המשתנה של עולם התקשורת. אנחנו נשקיע את מרצנו לא רק במהדורת המודפסת, אלא בהפיכת מותג העל הזה לרלוונטי בכל פלטפורמה - מרשתות החברתיות, דרך אפליקציה מתקדמת, תוכן וידאו רחב, שירותי מידע דיגיטליים, קורסים מקצועיים - בכל מקום בו נמצאים הורים גם אנחנו נהיה". לדברי ציבלין החברה תשקיע בתוכן שיווקי בערוצי הברודקאסט, מהלך שעל פניו נחשב מנוגד לכללי הרשות השנייה. 

עקיבא גולדבלום מסר, כי "בשנה שעברה לקחנו החלטה אסטרטגית למכור את המותגים שפחות קשורים לעולם התוכן של תכלת תקשורת בכדי להתרכז במותגים המרכזיים של הקבוצה. אנו מאחלים לחברים שלנו בחברת ציבלין המון הצלחה במיזם החדש ושמחים להמשיך לעבוד בשיתוף עם ציבלין בניהול המותגים".