מרקט-טק של טדי שגיא בדרך לבורסה הראשית של לונדון

קיבלה קו אשראי מ-AIG ב-900 מיליון ליש"ט

מרקט-טק (Market Tech), החברה המרכזת את הפעילות הדיגיטלית והמסורתית בשוק הקניות הבריטי הפופולרי, קמדן מרקט, שבשליטת טדי שגיא, חתמה מול AIG אירופה על הסכם מסגרת פיננסית לאשראי בסך 900 מיליון ליש"ט למשך תקופה ראשונית של 10 שנים. הסכם המסגרת הוא השלב האחרון בדרכה של מרקט-טק לעבור לבורסה המרכזית של לונדון (Main Market) ברבעון הראשון של 2016, כמעט שנה לפני התכנון המקורי. כרגע נסחרת החברה בבורסת המשנה (AIM) לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר.

לפי החלק הראשון של ההסכם, תעניק AIG הלוואה מיידית בסך 300 מיליון ליש"ט ואילו 100 מיליון ליש"ט נוספים יועברו במאי 2016. 50 מיליון ליש"ט נוספים יהיו זמינים להעברה עד דצמבר 2017, בכפוף לתנאים מסוימים. המסגרת הראשונה תחל בשיעור ריבית שנתית של 1% מעל לריבית ה-SWAP העומדת על 1.88%. לאחר 24 חודשים הריבית השנתית תעלה ל-1.5%; לאחר 36 חודשים ולשארית התקופה הריבית תעלה ל-2.2%. הריבית השנתית הממוצעת על פני תקופת ההסכם, ביחס להלוואה הראשונית, היא כ-1.9%.

הסכם האשראי כולל שתי אופציות תשלום עתידיות בסך 150מיליון ליש"ט ו-300 מיליון ליש"ט בהתאמה, בכפוף להסכמת AIG. אופציות תשלום עתידיות אלו תישאנה ריבית שנתית של 2% מעל שיעור ריבית SWAP הבריטית על פני 10 שנים הקבוע ביום המימוש.

החובות הנוכחיים של מרקט-טק מול Nomura International Plc ו-Bank of Cyprus, בסך של 202 מיליון ליש"ט, ישולמו מתוך ההלוואה. צ'ארלס באטלר, מנכ"ל מרקט-טק, ציין כי "מדובר על הסכם משמעותי עבורנו המאפשר גישה גמישה לחוב מובטח בשיעורי ריבית תחרותיים. ההלוואה מקנה לחברה מימון יציב לטווח הארוך ומאפשרת לנו להעלות את הערך לבעלי המניות תוך מימוש האסטרטגיה שלנו לרכישה ופיתוח בטווח הבינוני והארוך".

קמדן מרקט נחשב לאחד מאתרי התיירות המובילים בלונדון עם כ-30 מיליון מבקרים בכל שנה. האתר, הנחשב לאייקון לונדוני בתחומי המוזיקה והאופנה, כולל חנויות, גלריות אמנות ועתיקות ועסקים. בשנים האחרונות הפך האזור למוקד משיכה לחברות טכנולוגיה וסטארט-אפים רבים בהם גוגל, ענקית המדיה Viacom, משרדיה הראשיים של MTV, ועוד. לאחר כמה רכישות אסטרטגיות ממספר גורמים, הקבוצה של שגיא מחזיקה בבעלות מלאה ברצף אורבני ייחודי של יותר מ-50 דונם במרכז לונדון, הנמצא בין שתי תחנות רכבת תחתית (מתחנת Camden town ועד לתחנת chalk farm).

התוכנית העסקית של הקבוצה מתמקדת בהכנסת טכנולוגיות אינטרנט לשוק המסורתי, כך שתורחב משמעותית פעילות הסחר האלקטרוני שלו. הקבוצה פועלת להקמת תשתית מסחר אלקטרוני שתשרת את הסוחרים, בעלי החנויות והמבקרים מכל רחבי העולם. לאחרונה רכשה את Glispa, המתמחה בשיווק דיגיטלי ומסחר אלקטרוני במובייל, וכן את הסטארט-אפ הישראלי סטוקו מדיה, שפועלים בצוותה ליצירת תשתית לפעילות הסחר האלקטרוני במובייל של הקמדן מרקט.