למה האמריקאים מתעניינים בשכר של פיזיותרפיסט?

"ככל שדור הבייבי בומרס מתבגר ונתקל בקשיי הליכה וכדומה, יש יותר דרישה למקצוע זה", מסביר האתר "salary" ומצמיד לו שווי כלכלי: שכר של 6,678 דולר בחודש

 רופאים / צלם: thinkstock
רופאים / צלם: thinkstock

מהו המקצוע ששכרו הוא המעניין ביותר? זה שעליו נעשים הכי הרבה חיפושים? ובכן, לפי האתר www.salary.com, שקיבץ שאילתות ממנוייו ברחבי ארה"ב, יש עשרה מקצועות שהשכר בצדם הכי מסקרן כרגע את תושבי ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, ותתפלאו, זה לא בהכרח מפתח אפליקציות מובייל. התוצאות, חשוב לציין, נכונות ליולי האחרון והן מושפעות מעונתיות, כלומר הקיץ שהיה אז בפתח, החופש שלפני שנת לימודים נוספת בקולג' וכדומה.

המקצוע הכי פופולרי בחיפוש הוא פיזיותרפיסט. "ככל שדור הבייבי בומרס מתבגר ונתקל בקשיי הליכה וכדומה, יש יותר דרישה למקצוע זה", מסביר האתר ומצמיד לו שווי כלכלי: שכר שנתי חציוני של 80,139 דולר או 6,678 דולר בחודש.

המקצוע השני בפופולריות שלו הוא מהנדס, וליתר דיוק - שוק ההנדסה בכללותו. האתר טוען כי זהו הסקטור המדורג שני בפופולריות החיפוש, ומי שרוצה לעבוד כמהנדס מצמצם רק בשלב מאוחר יותר את הנישה שלו בתוך המגזר (מהנדס כימיה, אווירונאוטיקה, אלקטרוניקה וכדומה). זו הסיבה מדוע במקרה זה לא הצמיד האתר שכר חציוני שנתי למקצוע.

המקצוע השלישי הוא אח/אחות. "אנחנו תמיד נזדקק לאנשים שיאיישו מקצוע כזה, ויש הרבה אנשים ששוקלים קריירה בתעשיית הבריאות ובוחרים להפוך לאח/אחות". במקרה דנן, מדובר על שכר חודשי חציוני של 8,121 דולר.

ולמקצוע הרביעי, שקשה לומר שהוא מבוקש בישראל: מורה בבית ספר ציבורי (להבדיל מבית ספר פרטי). האתר טוען שמקצוע זה נמצא תמיד בין 5 הפופולריים ומצהיר שהשכר הנמוך יחסית שבצדו צריך להמשיך לדחוף לתמיכה בשיפור תנאי ההעסקה של אנשי הוראה.

המקצוע החמישי הוא בין היוקרתיים מתוך העשרה: רופא ילדים. "הרבה מאוד אנשים סקרניים לדעת מה הוא השכר של רופא ילדים - חלקם כאלו שעומדים להפוך לרופאים וחלקם הורים שפשוט סקרנים לדעת כמה משתכר זה שדואג לרפואת ילדיהם".

עבודת ההוראה הכניסה לרשימה מקצוע נוסף: פרופסור בקולג', וכאן השכר החציוני תלוי במספר שנות הניסיון, ותק, גודל הקולג', וההתמחות של המרצה.

המקצוע השביעי הוא לא פחות מסקרן: דייל/ת אוויר. "אין ספק שיש רצון לדעת כמה משתכר האיש שמחלק לנו בוטנים במהלך טיסה ואם השכר שלו 'בוטנים', כלומר נמוך מאוד", משתמש האתר במשחק מילים.

המקצוע השמיני, כמו שוק ההנדסה, הוא שוק הנהלת/ראיית חשבון. "זה תמיד מעניין לדעת כמה משתכר מנהל חשבונות, רואה חשבונות וכל מי שזהו תחומו".

המקצוע הלפני אחרון הוא מאמן כושר אישי. "כשהקיץ בפתח, רבים רוצים להיכנס לכושר ויש כאלו שרוצים להפוך למאמני כושר כדי להיענות לביקוש העונתי". במקרה דנן, מדובר על שכר חציוני חודשי של 4,627 דולר.

המקצוע האחרון הוא אחד הבלתי חביבים על הציבור: רופא שיניים. האתר קצת מתקשה להסביר מדוע השכר של המחזיק במקצוע זה מעניין. אולי החשש ממישהו שתמיד נזדקק לשירותיו יוצר עניין סביב מידת ההתעשרות שלו מהסבל שלנו... נקודה למחשבה.

10 המקצועות ששכרם הכי מעניין את תושבי ארה"ב
 10 המקצועות ששכרם הכי מעניין את תושבי ארה"ב