נציב תלונות הציבור על שופטים משתכר 105,540 שקל בחודש

שכרו של הנציב אליעזר ריבלין מציב אותו במקום ה-18 בקרב שיאני השכר במגזר הציבורי לשנת 2014, בפער ניכר מהמשפטנים הבאים המועסקים במשרד המשפטים

אליעזר ריבלין / צלם: אריאל ירוזלימסקי
אליעזר ריבלין / צלם: אריאל ירוזלימסקי

נציב תלונות הציבור על שופטים, המשנה לנשיא בית המשפט העליון בדימוס פרופ' אליעזר ריבלין, הוא שיאן השכר בקרב המשפטנים במגזר הציבורי - עם שכר חודשי ברוטו ממוצע של 105,540 שקל. שכרו השנתי עומד על יותר ממיליון שקל.

נתונים אלה ונוספים על שכרם של עובדי משרד המשפטים מעוגנים בטבלאות השכר במגזר הציבורי לשנת 2014, שהעביר הבוקר (ד') הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר ליו"ר הכנסת.

שכרו של הנציב ריבלין מציב אותו במקום ה-18 בקרב שיאני השכר במגזר הציבורי לשנת 2014, בפער ניכר מהמשפטנים הבאים המועסקים במשרד המשפטים, ובהם פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, המשתכר כ-67.5 אלף שקל בחודש בממוצע, והיועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, המשתכר כ-65.5 אלף שקל בחודש.

הנתונים מלמדים כי משתלם לעבוד כפרקליטים במשרד המשפטים, במיוחד בדרגות הניהול. אחרי נציב תלונות הציבור על שופטים, בפער משמעותי (במקום ה-132 בדירוג), אך עדיין במעגל מקבלי השכר הגבוה ביותר במגזר הציבורי (יותר מ-50 אלף שקל בחודש), מככבת פרקליטת מחוז תל-אביב (אזרחי), עו"ד ליאורה חביליו, עם שכר חודשי ממוצע של כ-65 אלף שקל.

בהמשך מככב בטבלה גם מנהל המחלקה הפיסיקאלית בפרקליטות המדינה, עו"ד דן אלדד, שהמחלקה בראשותו אחראית על הטיפול בתיקים הפליליים המתוקשרים במדינה העוסקים בשחיתות שלטונית ובפשיעה כלכלית, ומשתכר שכר חודשי ממוצע של כ-63.3 אלף שקל. מנהל מחלקת הבג"צים משתכר שכר דומה.

 

עוד מככבים בטבלה הארבעה בתפקידי משנה לפרקליט המדינה - המשנה לעניינים פליליים, המשנה לעניינים אזרחיים, המשנה לעניינים מיוחדים והמשנה לאכיפה כלכלית, חלקם בדרגת השכר הגבוהה בטבלה - יותר מ-50 אלף שקל בחודש וצמוד לבוס, פרקליט המדינה.

כך, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, עו"ד אלי אברבנאל, משתכר כ-66 אלף שקל בחודש; המשנה לעניינים אזרחיים, עו"ד אורית סון - כ-64 אלף שקל בחודש; המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים) לוקח הביתה קצת פחות כל חודש, כ-52.2 אלף שקל; ואחריו, עו"ד יהודה שפר, המכהן מ-2009 כמשנה הראשון לפרקליט המדינה לעניינים כלכליים ואמון בין היתר על המאבק המשולב של כל גופי האכיפה במדינה בפשיעה הכלכלית, משתכר כ-46.8 אלף שקל בחודש "בלבד".

מהטבלה עולה עוד כי אין דין שווה לכל פרקליטי המחוזות. כך, בניגוד לחברתם מפרקליטות מחוז תל-אביב (אזרחי), שעברה את רף ה-60 אלף שקל - משתכר פרקליט מחוז תל-אביב (פלילי), עו"ד שלמה (מומי) למברגר, כ-55 אלף שקל; פרקליט מחוז חיפה, עו"ד איתן לדרר - כ-54.5 אלף שקל בממוצע; ופרקליט מחוז צפון, עו"ד מירית שטרן, משתכרת 52.5 אלף שקל בממוצע.

קצת מתחת ממוקמת עו"ד ליאת בן ארי-שווקי, פרקליטת מחוז תל-אביב מיסוי וכלכלה, שנמצאת בחוד החנית של המאבק בשחיתות ובעבריינות הכלכלית, ומתמודדת מדי יום עם הפרשיות הכלכליות-פליליות הגדולות והמורכבות במדינה (בהם הולילנד, מנופים פיננסים, הרצת המניות לכאורה של נוחי דנקנר ועוד) - עם שכר חודשי ממוצע של כ-51 אלף שקל.

לא כל פרקליטי המחוזות הצליחו להיכנס לקטגוריית השכר הראשונה בטבלה. חלקם "נאלצים" לקחת הביתה שכר נמוך יותר, בקטגוריית השכר השנייה - בין 40 ל-50 אלף שקל.

כך, פרקליטת מחוז ירושלים (פלילי), עו"ד נורית ליטמן, משתכרת כ-48.5 אלף שקל בחודש; ופרקליטת מחוז מרכז, עו"ד רונית עמיאל, משתכרת 48.7 אלף שקל.

שיאני שכר 1
 שיאני שכר 1

שיאני שכר 2
 שיאני שכר 2