אבנר ודלק: "נערכות לפיתוח לוויתן"; נובל: נחליט בעוד שנה

דלק קידוחים ואבנר: "עם אישור המתווה נסללה הדרך לביצוע השקעות העתק הנדרשות לפיתוח פרויקט לוויתן ולהרחבת פרויקט תמר"

מאגר לוויתן/ צילום:אלבטרוס
מאגר לוויתן/ צילום:אלבטרוס

שותפויות הגז של יצחק תשובה מודיעות היום (ה') כי הן נערכות לפתח את "לוויתן", שעות ספורות לאחר שרה"מ נתניהו חתם על מתווה הגז.

"דלק קידוחים  ואבנר  מחויבות להסכמות במתווה הגז ולחברה הישראלית כולה ונערכות לפיתוח פרויקט לוויתן ולהרחבת פרויקט תמר במהירות האפשרית", מסרו השותפויות. "תגליות הגז הן מנוע הצמיחה העתידי של המשק הישראלי והן יובילו להכנסות של מאות מיליארדי שקלים לטובת אזרחי המדינה, לפיתוח התעשייה הישראלית וליצירת אלפי מקומות עבודה חדשים".

עוד נכתב בהודעה לתקשורת כי "עם אישור המתווה נסללה הדרך לביצוע השקעות העתק הנדרשות לפיתוח פרויקט לוויתן ולהרחבת פרויקט תמר, במטרה להבטיח לישראל עצמאות וביטחון אנרגטי, תוך ניצול חלון ההזדמנויות הגיאו-פוליטי לייצוא גז למדינות השכנות. תעשיית הגז איבדה שנים יקרות בגלל עיכובים רגולטוריים, אך היום מדינת ישראל הכריעה באופן דמוקרטי: צריך לתת גז לכלכלה הישראלית".

יש לציין כי ההכרזה נעשתה בהודעה לתקשורת בלבד ומבלי לפרסם דיווח רשמי לבורסה שהיה מחייב אותן לעמוד בהבטחותיהן. לאחר הפרסום ב"גלובס" פרסמו השותפויות דיווח לבורסה בו ציינו כי רה"מ חתם על סעיף 52 וכי מתווה הגז נכנס לתוקף, ולפיכך "תפעל השותפות ליישומו בהתאם לתנאיו ולתנאי החזקות, ובפרט תפעל, יחד עם שותפיה בחזקות לוויתן ותמר, להמשך ביצוע ההשקעות והפעולות הנדרשות לצורך פיתוח מהיר של שדה לוויתן ולהרחבת שדה תמר".

מצד שני, נובל אנרג'י דיווחה לבורסה בארה"ב כי היא ממשיכה לבצע הערכות שונות לגבי פיתוח לוויתן ותפרסם החלטה סופית לפני תום שנת 2016. בעגה המקצועית ההחלטה נקראת FID, קרי final investment decisions, כלומר נובל מדגישה שהיא בשלבי סגירה סופיים של תוכנית פיתוח לוויתן.

בנוסף, נובל בירכה על מתווה הגז שלדבריה מספק "ודאות" במשק הגז והוסיפה כי "החברה מעדכנת את דרישות ההון ההכרחיות לפיתוח לוויתן".