ליצמן סגר הרשות שהקימה גרמן - ויש מנהלת לחטיבה החדשה

את חטיבת בתי החולים הממשלתיים במשרד הבריאות תנהל ד"ר אורלי וינשטיין, סמנכ"לית ביה"ח סורוקה

ד"ר אורלי וינשטיין, סמנכ"לית המרכז הרפואי סורוקה של שירותי בריאות כללית, נבחרה אתמול (ד') באמצעות ועדת מכרזים של נציבות שירות המדינה לתפקיד מנהלת חטיבת בתי החולים הממשלתיים במשרד הבריאות.

חטיבת בתי החולים הממשלתיים מוקמת בימים אלה בעקבות החלטת שר הבריאות יעקב ליצמן לסגור את הרשות לניהול בתי החולים שהקימה קודמתו בתפקיד יעל גרמן (יש עתיד), שבראשה עמדה לזמן קצר אסתר דומיניסיני.

שלא כמו הרשות, שאמורה הייתה לפעול בניתוק מלא ממשרד הבריאות אך בכפיפות לשר, חטיבת בתי החולים תהיה כפופה למנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב. ההחלטה להקים בזמנו רשות עצמאית התקבלה במסגרת ועדה בראשות רונית קן, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים, ששימשה כוועדת משנה של ועדת גרמן לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית.

ועדת קן בחנה גם את המודל של חטיבה בתוך משרד הבריאות, כפי שהציע אז מנכ"ל המשרד פרופ' רוני גמזו, אולם סברה כי רק רשות עצמאית תוכל להתמודד כיאות עם מה שמכונה "כפל הכובעים של משרד הבריאות" - זאת כמי שמשמש מחד כבעלים של בתי החולים הממשלתיים ומנגד גם כרגולטור שקובע את תעריפי האשפוז, ובכך יכול היה להעדיף מבחינה תקצובית את בתי החולים שלו על פני קופות החולים.

ד"ר וינשטיין, בת 49, נחשבת לרופאה ומנהלת מוערכת מאוד והיא היתה הפייבוריטית של ועדת המכרז עוד לפני בחירתה הרשמית. היא מומחית לרפואת עיניים ולמנהל רפואי ומשמשת, כאמור, כסמנכ"לית סורוקה כבר מעל 4 שנים.

במקביל, היא משמשת חברת סגל אקדמי בכיר באוניברסיטת בן גוריון ובעבר מילאה תפקידים רבים, ובהם ראש היחידה לניהול סיכונים בסורוקה, מפקדת מתקן רפואה דרום בצה"ל ויועצת רפואית למנכ"ל משרד הבריאות.

האתגר הגדול של וינשטיין יהיה מול מנהלי בתי החולים הממשלתיים, שהתנגדו באופן חריף למודל הקודם של רשות בתי חולים והציבו מקלות בגלגלים של דומיניסיני. גורמים במערכת מעריכים כי גם הפעם המשימה הזו לא תהיה קלה, שכן לפחות במקרה של מנהלי בתי החולים הממשלתיים הגדולים והחזקים, לא אוהבים שם את הרעיון של "ניהול על" - אף שהמודל הזה נהוג בשירותי בריאות כללית והוא נחשב מוצלח למדי.