הממשלה תאשר ביום א': חרדים ישולבו בשירות הציבורי

השר אריה דרעי: "מאז כניסתי למשרד הכלכלה גמרתי אומר לתקן את העוול ודחפתי בכל הכוח לתוכנית הזו שתתן מענה חלקי לעובדים החרדיים המוכשרים" ■ לפי התוכנית שגיבש צוות בינמשרדי מיוחד, יוקמו מסלולים מיוחדים להכשרת עובדים חרדיים בשירות הציבורי החל משנת 2016

אריה דרעי / צילום: איל יצהר
אריה דרעי / צילום: איל יצהר

מהפכה בתחום התעסוקה החרדית? ביום ראשון הקרוב תעלה בממשלה הצעת מחליטים לשילוב עובדים חרדים בשירות המדינה.

בתחילת ישיבת הממשלה יציג השר אריה דרעי את התוכנית הראשונה לשילוב חרדים בשירות הציבורי. לפי התוכנית שגיבש צוות בינמשרדי מיוחד, יוקמו מסלולים מיוחדים להכשרת עובדים חרדיים בשירות הציבורי החל משנת 2016.

כמו כן, ייבחנו מסלולים חשיפה נוספים למגזר החרדי לשלבו בתפקידים בשירות המדינה, כאשר אלו לא ייפחתו מ-30 משרות מידי שנה בחלוקה שווה לנשים וגברים.

שר הפריפריה אריה דרעי ברך על ההחלטה ואמר: "אני עובד על התוכנית כבר חודשים מתחילת מכהונתי כשר הכלכלה. לצערי קיימת אפליית חרדים במגזר הציבורי וגם בפרטי. חרדים לומדים לתואר ראשון ושני, שולחים קורות חיים למכרזים ולא מתקבלים מסיבות שונות. בהחלטה הזאת הממשלה למעשה פותחת את דלת התעסוקה בפני עובדים חרדיים. אני בטוח שתהיה לכך גם השפעה על עבודת החרדים במגזר הפרטי." 

דרעי הוסיף: "מאז כניסתי למשרד הכלכלה גמרתי אומר לתקן את העוול ודחפתי בכל הכוח לתוכנית הזו שתתן מענה חלקי לעובדים החרדיים המוכשרים. אני שמח שהממשלה אימצה את המלצותיי, וכבר בשנה הבאה נראה עובדים חרדיים רבים בשירות המדינה".