דיווח: רוצח משפחת הרן סמיר קונטאר חוסל בתקיפה ישראלית

בתקיפה של חיל האוויר בפרבר של דמשק הופצץ בית שבו שהה האסיר ששוחרר תמורת גופותיהם של רגב וגולדווסר – כך עולה מדיווחים בכלי תקשורת סוריים ■ אחיו צייץ בטוויטר: "גאים להשתייך למשפחות החללים, לאחר שנים בהן השתייכנו למשפחות האסירים"

סמיר קונטאר / צילום מסך
סמיר קונטאר / צילום מסך

כלי תקשורת בסוריה דיווחו הלילה (א') כי סמיר קונטאר, בכיר חיזבאללה שביצע את הפיגוע בנהריה בשנת 1979 שבו נרצחו ארבעה בני אדם, חוסל הלילה בתקיפה ישראלית. כמו כן, דווח כי גם פרחאן שעלאן, מפקד בצבא ההתנגדות הסורי, חוסל בתקיפה. צבא ההתנגדות פעיל ברמת הגולן הסורית ונשען על פעילים דרוזים. בדומה לקונטאר, הוא ארגון שנודע כתומך בנשיא סוריה בשאר אסד.

אחיו של סמיר קונטאר, בסאם, צייץ בטוויטר כי סמיר אכן נהרג, וכתב: "גאים להשתייך למשפחות החללים, אחרי שלושה עשורים שבהם השתייכנו למשפחות האסירים". העיתון הערבי "ראיי אליום" שבסיסו בלונדון, דיווח כי קונטאר חוסל על ידי חיל האוויר הישראלי בעת ששהה בבניין בן שש קומות בעיר ג'רמאנה, פרבר של דמשק.

לפני כשלוש שנים הטיל חיזבאללה על האסיר המשוחרר קונטאר את המשימה להקים חזית חדשה נגד ישראל ברמת הגולן הסורית. ככל הנראה, בארגון הלבנוני חשבו כי קשרי הדם שלו לבני המקום הדרוזים יסייעו לו בהשגת המטרה. קונטאר קיבל מחיזבאללה משאבים לגייס ולהכשיר דרוזים מקומיים למלחמה בארגוני המורדים השונים בדרום סוריה, ובראשם ארגון ג'בהת א-נוסרה, אך גם כדי לבצע פעולות טרור נגד צה"ל על הגבול. קונטאר, ששוחרר ב-2008 תמורת גופותיהם של אהוד גולדווסר ואלדד רגב, הצליח לגייס צעירים מקומיים תחת השם "ועדות ההתנגדות העממיות" ולאמן אותם למשימות מגוונות.

עם זאת, הוא ככל הנראה לא הצליח להתמודד עם המעקב הצמוד של המודיעין הישראלי ועם קו ההגנה החזק שהציב פיקוד הצפון ברמת הגולן. במקרה אחד בשנת 2014 אמנם הונחו מטעני חבלה שגרמו לפציעה קשה של קצין מחטיבת הצנחנים, אך שאר הניסיונות סוכלו. פעולותיו של קונטאר לא הוגדרו ככישלון בפומבי, אך לאזור הכפר חאדר שבקוניטרה הגיע - ככל הנראה כדי לקחת פיקוד - ג'יהאד מורנייה, בנו של ראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה עימאד מורנייה, שלפי פרסומים זרים חוסל על ידי המוסד בשנת 2008.

באפריל 1979 הוביל קונטאר, שהיה אז בן 16 וחצי, קבוצה בת ארבעה מחבלים מדרום לבנון שהשתייכה לארגון פתח וביצעה פיגוע בנהריה. הארבעה חדרו לישראל בסירת גומי וניסו לפרוץ לבית בנהריה, אך הוברחו בידי דייר הבית שקרא למשטרה. בחילופי אש עם השוטרים שהוזעקו נרצח שוטר אחד, והחולייה הצליחה לפרוץ לבית אחר בעיר - בית משפחת הרן.

אם המשפחה, סמדר, הצליחה להתחבא עם אחת מבנותיה ועם שכנתה בבוידעם, אך חנקה את בתה למוות כשניסתה להשתיק אותה כדי שבכייה לא יחשוף את מיקומן. אב המשפחה, דני, ובת נוספת, נלקחו בידי החולייה לחוף הים. שם, נורה האב לעיני בתו, והיא נרצחה במהלומות של קת הרובה של המחבלים.